"Důležité je pro nás i našeho dodavatele motorů Ford to, že smlouvu podporuje i čínská vláda. Velká cena je událost, kterou zaštiťuje stát a vláda se proto rozhodla zainteresovat zemi do formule jedna před tím, než se závod pojede. Jako nejlepší způsob vidí adopci nějakého týmu," sdělil marketingový ředitel Jordanu Mark Gallagher.
Smlouvu o konání grand prix podepsal boss F1 Bernie Ecclestone loni říjnu v Šanghaji s tím, že má jisté místo v kalendáři závodů až do roku 2010.
Okruh navrhoval známý německý architekt Hermann Tilke, který stojí i za tratí v Sepangu. Areál je situován asi hodinu jízdy od předměstí Šanghaje, jeho tribuny pojmou až 200 000 diváků. Stavba by měla skončit příští rok v březnu.
Gallagher uvedl, že se Jordan rozhodl štábu CCTV otevřít brány své továrny v Silverstone stejně jako prostory aerodynamického tunelu. Členové týmu budou také k dispozici pro rozhovory. "Zaručili jsme jim to. Jsou to z velké části věci, jež normálně neděláme. Například jim naši inženýři budou vysvětlovat jednotlivé technologie. Eddie Jordan bezpochyby ještě Čínu několikrát navštíví a prohlédne si také trať," uvedl marketingový ředitel.
Jordan, jako celý svět F1, láká do Číny obrovský trh více než miliardy lidí. Tým má problémy se sponzory a doufá, že právě tyto akce mu pomohou. "Je to neuvěřitelná šance. Čína je tak obrovský trh a my jsme teď jejich týmem," uvedl Mark Gallagher.
Podobnou silná vazba na asijskou zemi není novinka. Na černé kapotě vozů Minardi se díky penězům od sponzorů Alexe Yoonga vloni objevila velká písmena KL, tedy iniciály malajského hlavního města Kuala Lumpur. Malajsie je také druhým domovem Sauberu, jenž spolupracuje s tamní petrolejářským gigantem Petronas.