Nejvýš v pořadí prestižní série dálkových běhů je z českých týmů ten Lukáše Bauera z Božího Daru. Na start domácí klasiky chystal vyslat své laufaře v kompletním složení, plány mu však zkřížily patálie se zdravím týmové jedničky. Ilja Černousov na Jizerskou 50 kvůli nemoci nedorazí. I bez něj chce být ovšem Bauerův tým hodně vidět a útočit hned na několik umístění v nejlepší desítce. Mezi ženami i muži.
„Vždycky se před startem nebo na trati něco stalo, loni nám závod vůbec nevyšel v mužské kategorii. Letos jsme zase přišli o Ilju a Katku Smutnou trápily ve středu žaludeční potíže. My jsme ale připravení bojovat a uspět!“ hlásí odhodlaně šéf eD system Bauer Teamu.
Prestižní a důležitá, jeden z vrcholů sezony. Taková je každoročně pro tým Lukáše Bauera Jizerská 50. Zároveň je ale i tak trochu zakletá.
Na startu s trojicí žen
Kateřina Smutná zamířila do Jizerských hor už v úterý večer, celou středu ale strávila v posteli se žaludečními problémy. Ty se naštěstí podařilo zažehnat a ve čtvrtek už měla pro tým i fanoušky lepší zprávy. „Je mi stoprocentně lépe než ve středu, byla jsme i na tréninku. Do neděle je ještě času dost, tak doufám, že to bude na startu dobré,“ věří největší hvězda eD system Bauer Teamu, která z posledních čtyř startů na Jizerské 50 byla třikrát na stupních. Dvakrát ji vyhrála a loni dojela druhá.
„O vítězství moc nepřemýšlím, budu ráda, když budu v pořádku a bojovat o stupně.“ Kateřina Smutná |
„Jizerku beru samozřejmě jako vrchol, po té středě ale nevím, jaké to bude... O vítězství moc nepřemýšlím, budu ráda, když budu v pořádku a bojovat o stupně. Kdyby klapla bedna, bylo by to super,“ nevzdává se průběžně třetí žena celkového pořadí seriálu Visma Ski Classics.
Podobně to vidí i šéf týmu Lukáš Bauer, který vzhledem k prodělaným zdravotním problémům Smutné bude rád za umístění do pátého místa. „Ty potíže mohou odejít stejně rychle jako přišly, ale také to může být znát. Když bude Katka do pátého místa, byl bych spokojený. Pokud by se z toho dostala, tak budeme pomýšlet na bednu,“ potvrzuje ambice své jedničky.
Jizerská padesátka
|
Do nedělního 50kilometrového závodu odstartují v růžových kombinézách eD system Bauer Teamu také další dvě ženy – Roxane Lacroixová a Tereza Tvarůžková. „Byl bych rád, kdyby Roxane byla do desátého místa. Pro Terku to bude hodně těžká premiéra. Nejen že pojede poprvé v kariéře tenhle slavný a náročný závod, ale také si vůbec poprvé vyzkouší padesátikilometrovou distanci. Zatím nejdelší závod absolvovala v prosinci v rámci individuálního prologu v Livignu, který měřil 30 kilometrů,“ přidává Bauer zajímavost ke jménu teprve 20leté závodnice.
Mužskou jedničkou Jeannerod
Mezi muži bude plnit roli jedničky týmu Alexis Jeannerod, který v posledních dvou závodech vybojoval sedmé a deváté místo. „Doufám, že mu forma vydrží a opět bude bojovat o desítku. Pokud by se přiblížil k pětce, bude to špičkový výsledek. Důležitý pro nás bude z pohledu bodování týmu i druhý muž v cíli a jsem zvědavý, jak se s tím kluci poperou. Startovat bude jak Honza Šrail, tak Poláci Antolec a Klisz,“ jmenuje Bauer své mužské svěřence, kteří absolvují Jizerskou 50.
Domácí závod znamená pro Bauerův tým podporu diváků i lepší podmínky pro servis a občerstvování. K dispozici bude týmu i nová servisní dodávka, která se českým fanouškům představí poprvé. Ani servisu se ale nevyhnuly některé ztráty. „Počítal jsem s navýšením počtu servismanů na osm oproti běžným pěti, ale dva mi nakonec vypadli. I tak věřím, že všechno zvládneme, lyže budou dobré a budeme vidět. Kde jinde než na domácím závodě!“ přeje si Bauer.
Nakonec prý i uvítal, že závod v Toblachu byl minulý víkend zrušený. „Z organizačních a finančních důvodů to samozřejmě beru jako minus, byli jsme nachystaní a stačilo jen namazat lyže. Ale směrem k Jizerce to je určitě dobře. Bál jsem se, že pátý závod v řadě bude pro všechny hodně těžký, takhle si myslím, že to bude i pro fanoušky lepší. Závodníci by měli být čerství a závod by mohl být aktivnější,“ vysvětluje.
Tajná posila. Servismani už mají novou dodávkuServisní kamiony se ve Světovém poháru běžeckého lyžování staly u velkých národních týmů standardem. V dálkových bězích jsou k vidění menší varianty upravené z dodávek se dvěma pracovními místy pro servis. Lukáš Bauer se rozhodl obě cesty zkombinovat a během měsíce se svými spolupracovníky vytvořil unikátní servisní auto s vysouvacím systémem umožňující práci čtyř servismanů najednou. Členové jeho eD system Bauer Teamu přitom neměli o ničem tušení a překvapení si užili na lednové La Diagonele. Od té doby je unikátní servisní dodávka součástí nejlepšího středoevropského týmu ve Visma Ski Classics a ukáže se i českým fanouškům na nadcházející Jizerské 50. V čem se pro vás zlepšila situace, když teď máte vlastní servisní řešení? Možnosti servisu jsou teď ale výrazně lepší, že? Jak na auto reagovali členové týmu? Věděli, co se chystá? Kdy jste vůbec začal přemýšlet o vlastním servisním autě? Kdy padlo rozhodnutí, že do toho půjdete? Co všechno bylo třeba udělat? Kde jste bral inspiraci? Kdo se na přestavbě podílel? Jak na auto reagovali zástupci dalších týmů závodících ve Visma Ski Classics? A teď ji budou moct vidět i čeští fanoušci běžeckého lyžování na Jizerské 50. |