Hlavní technik týmu Willi Rampf ale tvrdí, že na soudy je brzo a je potřeba počkat, jak se všechny monoposty představí v sobotní kvalifikaci.
"Přivezli jsme zcela novou aerodynamiku a v pátečních trénincích jsme celou dobu hledali nejvhodnější nastavení. Podle prvních výstupních údajů to vypadá, že jsme udělali krok vpřed," nechal se slyšet Rampf. "První skutečná zkouška ale přijde až v kvalifikaci."
V dopoledním tréninku bylo jasné, že se vhodné nastavení nalézt nepodařilo. Robert Kubica a Nick Heidfeld obsadili šestnácté, respektive sedmnácté místo a Němec navíc ztratil hodně času kvůli problémům s brzdami.
"Ráno jsme měli pár problémů s autem. Jen ke konci tréninku jsem mohl pracovat na plánovaném programu," potvrdil Heidfeld, který jezdil poprvé bez KERS a každé kolo pro něj bylo důležité.
Přesto dokázal po obědě výrazně zrychlit. "Vzhledem k rychlému zlepšování myslím, že naše auto má ještě hodně prostoru ke zlepšení," uvedl Heidfeld.
Spokojený byl i Robert Kubica, který letos nezískal ve čtyřech úvodních velkých cenách ani bod. "Tento pátek byl pro nás extrémně důležitý, máme opravdu hodně nových dílů a myslím, že to naší výkonnosti výrazně prospěje."
Technické změny BMW-Sauber F1.09Navzdory kompletně přestavěnému šasi BMW-Sauber neoznačil svůj nový monopost jako B-specifikaci a stále tak pojede se stejným typem, který představil v úvodu sezony. Co se týká aerodynamiky, nezůstal však kámen na kameni. Auto má nový nos, nové přední i zadní křídlo a úplně jiné bočnice. Zatím ale nedošlo na dvoupatrový difuzor po vzoru stáje Brawn GP, který by měl být nasazen až za měsíc v Turecku. Nos auta byl zvednut, aby bylo mezi ním a předním křídlem vytvořeno více prostoru. Zadní křídlo má zcela přestavěné podpůrné vzpěry a přidávná křidélka byla posunuta nahoru. |
Výsledky pátečních tréninků najdete ZDE