"Titul bychom chtěli, nevzdáme se zadarmo," říká jezdec z valašské Poteče, který pilotuje Mitsubishi Lancer Evo IX a do sezony šel s přáním skončil na stupních vítězů.
Bodovou bilanci vylepšil o víkendu v rumunském Sibiu, kde dojel ve své kategorii čtvrtý. V průběžném pořadí přeskočil Francouze Bonnefise, který nestartoval, a přiblížil se bývalému mistru světa produkčních vozů Aignerovi, jenž závod rovněž vynechal.
"Ani Aignerova absence není zárukou našeho vítězství. Přece jen evropské soutěže teprve poznávám," připomněl Orsák své menší zahraniční zkušenosti.
Pokud titul chce, musí začít vyhrávat. Dokáže získat solidní bodové porce, ale triumf mu stále uniká. Pokusí se o něj při svém příštím startu, kterým je na konci prázdnin Barum Czech Rally Zlín.
"Doufám, že využijeme domácí prostředí," plánuje.
V evropském šampionátu startuje i díky přesvědčování svého týmového kolegy Antonína Tlusťáka, který kontinentální tratě brázdí už několik let. Vytvořili společnou stáje GPD Mit Metal Racing Team. V Rumunsku si to rozdali o neoficiální post týmové jedničky na závěrečné superspeciálce, která se jela paralelním způsobem. Na třech a půl kilometru byl Orsák rychlejší o jedinou desetinu vteřiny.
"Takže teď jsem týmová jednička," culí se Orsák. "Spolupráce s Tondou je perfektní. Všechno funguje, jak má," dodal okamžitě. V Sibiu startoval s novým spolujezdcem Lukášem Kostkou, který v minulosti doplňoval Pavla Valouška. Pojedou spolu i ve zbytku sezony, protože Orsákův tradiční navigátor David Šmeidler má zdravotní problémy.
"Lukáš neměl domluvený žádný konkrétní program, takže jsme se dohodli snadno," podotkl Orsák, který si spolupráci pochvaluje. "Sedli jsme si po lidské i profesní stránce."
Kostka přitom nastoupil jako náhradní spolujezdec číslo 2. Šmeidler vyrazit nemohl ani na předchozí soutěži v belgickém Ypres, kde ho nahradil Karel Vajík.
"Šlo o jednorázový náskok, protože Karel už sportovní kariéru uzavřel," vysvětlil Orsák. "Tehdy jsme to řešili na poslední chvíli, tak jsem využil Karla, s nímž jsem dlouho závodil. Rád si to zopakoval, ale další starty by z časových důvodů nezvládl."