Janiš se s sice Ferrari 430 velmi rychle sžil, důkazem byl třetí nejrychlejší čas v kvalifikaci. Bohužel v závodě už tak úspěšný nebyl. "Jisté je jen to, že startovat budu, ale co bude dál, nikdo neví. Tady se nedá nic plánovat, nic předpokládat. Nikdo neví, co se bude odehrávat," předpovídal před závodem Janiš.
To ještě nikdo netušil jak hořká to bude pravda. Úzká dráha po silnicích okolo parlamentního paláce se díky neustávajícímu dešti proměnila ve velmi nebezpečnou loterii. Když se téměř třicet silných vozů chvíli vyřítilo na trať bylo všem jasné, že závod nebude ani tak o rychlosti či správně zvolené strategii, ale o štěstí. To ostatně potvrzovali i všichni protagonisté. Už v tréninku se několik jezdců postaralo mechanikům o hodně rušnou noc, když zkoušeli pevnost ochranných bariér.
První havárie přišly na řadu chvíli po startu, přestože se pořadatelé po zkušenostech z dopoledních závodů rozhodli na úvod nasadit Safety car, který startovní pole zpomaloval. Ten se ostatně v Bukurešti stal téměř nedílnou součástí závodu a jeho řidič se rozhodně nenudil. Havárií a drobných kolizí bylo opravdu bezpočet, a tak není divu že po dvouhodinovém klání nakonec šachovnicový prapor v cíli závodu viděla pouze polovina všech účastníků.
Janiš mezi nimi dávno nebyl. Jeho rudé Ferrari se startovním číslem 63, již v pátém kole na konci cílové rovinky nezatočilo do první zatáčky a nezmenšenou rychlostí pokračovalo přímo do bariér z pneumatik a betonových bariér. Hrůzostrašně vypadající náraz, po kterém těžká betonové bariéra doslova poskočila o metr dozadu, jezdec přestál bez vážnějších následků.
Co se vlastně Janišovi přihodilo? "Co si pamatuji, normálně jsem šlápl na brzdu a chtěl zatočit. Ale kola vůbec nereagovala a auto jelo pořád rovně. Ten náraz si nepamatuji, asi jsem prodělal šok. Pak jsem nemohl sám z auta vylézt, protože levá strana byla celá zablokovaná," konstatoval Jarek Janiš po návratu z nemocnice, kam byl hned převezen na kontrolní vyšetření.
Olomoucký jezdec měl naražené třísla a pohmožděný hrudník od pásů, hned po návratu domů jej čeká podrobné vyšetření. Smutný byl i jeho spolujezdec Chris Niarchos. "Pochopitelně jsem zklamaný, že jsem nezasáhl do závodu, ale nejdůležitější je, že Jarek je v pořádku. Auta se dají opravit, lidé ne," sdělil Chris Miarchos při pohledu na zničený vůz.
A jaké tedy bylo to šťastné číslo v rumunské loterii? Byla jím jedenáctka. Tu totiž měli na kapotě Italové Andrea Piccini a Andrea Bertolini z týmu Scuderia Playteam Sarafree. Ti tak slavili svoje první vítězství. A hodně tvrdě zasloužené. Důvod k radosti měli i druzí v pořadí - dvojice Christophe Bouchut a Stefan Mücke, kteří se dostali do čela průběžné klasifikace šampionátu.
Další závod seriálu MS se uskuteční 24. června na okruhu v italské Monze.
Výsledky závodu:
1. Bertolini, Piccini (Maserati MC12 GT1) 2:00:56.811 hod., 2. Bouchut, Mucke (Lamborghini Murcielago) -39.713 vt., 3. Montanami, Ramos (Maserati MC12 GT1) -1:04.609 min., 4. Wendlinger, Sharp (Aston Martin DBR9) -1:19.595, 5. Kumpen, Longin (Corvette C5R) -1 kolo, 6. Vilander, Müller (Ferrari 430 GT2) -1 kolo, 7. Gollin, Biagi (Maserati MC12 GT1) -2 kola, 8. Collard, Malucelli (Porsche 997 GT3 RSR) -2 kola, 9. Davies, Babini (Aston Martin DBR9) -3 kola, 10. Lieb, Felbermayr Jr. (Porsche 996 GT3 RS) -3 kola.
Průběžné hodnocení jezdců GT1:
1. Christophe Bouchut (Fr.) a Stefan Mücke (Něm.) oba 18 bodů, 2. Thomas Biagi (It.), Anthony Kumpen (Bel.) a Bert Longin (Bel.) po 16, 3. Andrea Bertolini a Andrea Piccini (oba It.) po 14, 4. Jean-Denis Deletraz (Švýc.) a Mike Hezemans (niz.) oba 12, 5. Miguel Ramos (Por.) a Christian Montanari (S. Mar.) po 11, 6. Mika Salo (Fin.), Karl Wendlinger (Rak.) a Ryan Sharp (Ang.) všichni 10.
Průběžné hodnocení jezdců GT2:
1. Toni Vilander (Fin.) a Dirk Müller (Něm.) oba 30 bodů, 2. Tim Mullen (V. Brit.), 3. Emmanuel Collard (It.) a Matteo Malucelli (It.) 13, 4. Andrew Kirkaldy (V. Brit.) 12, 5. Emanuele Busnelli (It.) a Marcello Zani (It.) po 10, 6. Matteo Cressoni (It.) a Michele Rugolo (It.) oba 9, 7. Gianmaria Bruni (It.), Stephane Ortelli (Mon.), Paolo Ruberti (It.) a Damien Pasini (Fr.) všichni 8, 8. Chris Niarchos (Kan.), Tomáš Enge (ČR), Leo Machitski (Rus.), Sean Edwards (Ang.), Horst Felbermayr Jr (Rak.) a Marc Lieb (Něm.) všichni po 6.
Průběžné hodnocení značek GT1:
1. Maserati 42 bodů, 2. Corvette 37, 3. Aston Martin 20, 4. Lamborghini 18.