Britský pilot Richard Lyon přitom loňský titul obhajuje a Andre Lotterer z Německa měl na konci loňské sezony stejně bodů. Evropané mají tedy v Japonsku vysoký kredit.
„Pochopitelně bych chtěl být co nejvýše, ale bude to těžké. V šampionátu je hodně kvalitních jezdců, kteří ho pojedou už podruhé nebo potřetí a mají výhodu ve znalosti vozů i okruhů,“ uvedl Janiš již před sezonou.
Japonskému šampionátu formule Nippon je nejbližší evropská F3000, to potvrzuje i sám pilot. „Vozy jsou podobné F3000, kde jsem v minulosti závodil. Jsou však různé odlišnosti, například motory jsou jiné a výkonnější, liší se aerodynamika a hlavně dodavatelem pneumatik je Bridgestone, který dodává poměrně měkké gumy. Jsou povinné zastávky v boxech, musí se minimálně tankovat, ale běžně se mění i pneumatiky, takže zastávky se podobají F1,“ přibližuje zvláštnoti šampionátu.
Co je Formule Nippon |
- japonská obdoba F3000 - letošní kalendář čítá devět podniků, všechny se jedou v Japonsku - na start se postaví patnáct pilotů (1 Brit, 1 Čech, 1 Němec, 1 Francouz a 11 Japonců) - připraveno celkem deset týmů; Janiš jede za stáj Kondo Racing spolu se Sakonem Jamamotem - mezi vítězi Formule Nippon jsou bývalí či současní piloti F1 Satoru Nakajima, Aguri Suzuki, Ralf Schumacher, Pedro de la Rosa či Ralph Firman |
Na úvodní podnik, který má jako zbývajících osm délku kolem tři set kilometrů, se Janiš těší. „První závod sezony má vždy jedinečné kouzlo,“ říká.
Na trati Twin Ring by český jezdec uvítal raději déšť. „Nastavení vozu na mokro máme už docela dobré, ale na suché trati jsme toho zatím moc nenatrénovali,“ sdělil v tiskové zprávě.
Velké cíle si olomoucký rodák zatím nedává. „Zatím těžko můžeme mluvit o konkrétních cílech v závodu, je to první závodní víkend a po něm budeme mít jasnější představu, jak si stojíme ve srovnání s konkurencí.“