Ve druhém roce vzájemné spolupráce má sehraná trojice jasně stanovená pravidla.
O vztahy a smlouvy se Svazem lyžařů České republiky a Českým olympijským výborem se stará skokanův otec Milan Janda.
Jednání se sponzory zajišťují Balašová a Jež. "Ale všechny smlouvy má Jakub uzavřené pouze na sebe," vysvětluje manažerka.
Před čtyřmi lety pozorovala smršť kolem olympijského vítěze Aleše Valenty, svého předešlého klienta z řad sportovců. Jandu sice hry v Turíně teprve čekají, rostoucí zájem o jeho osobu je však porovnatelný s akrobatickým skokanem.
Po každém z úspěšných závodů Jakuba Jandy si balašová s Františkem Ježem zaznamenávají jednu nebo dvě sponzorské nabídky. "V současnosti jednáme se šesti potenciálními partnery," říká Balašová. "Ten zájem je opravdu velký."
Důvody?
Janda je mladý: V sedmadvaceti letech má před sebou ještě několik sezon na skokanských můstcích.
Je úspěšný: Letošní sezoně kraluje. Jeho nejhorším umístěním z deseti závodů jsou dvě sedmá místa. Pětkrát vyhrál!
Navzdory úspěchu mu jsou hvězdné manýry cizí: Jsem jen skokan, který má víc štěstí - opakuje neustále. Finanční prémii za umístění v anketě o Sportovce roku věnoval charitě.
Má nakročeno do historie: K místu mezi absolutními českými sportovními celebritami chybí poslední krok - úspěch na zimních olympijských hrách v Turíně.
"Navíc skoky na lyžích jsou přece jenom mnohem víc tradiční sport než akrobatické lyžování plus mimořádně populární v zemích se silným ekonomickým zázemím," porovnává Balašová duo Janda - Valenta.
Odborníci odhadují: marketingová hodnota Jakuba Jandy za poslední měsíce vzrostla přibližně ke dvěma milionům korun. "Pokud se bavíme o roční částce, není to daleko od pravdy," připouští Balašová.
Zájem navíc přichází i z ciziny - ze stran nadnárodních agentur. Skokan se před začátkem letošní sezony stal jediným českým aktérem olympijského týmu firmy Visa. "V Česku si vybírali mezi deseti sportovci a jednání trvala půl roku," přibližuje Renata Balašová.
V současnosti s Františkem Ježem zvažují nabídky dalších gigantů, vyjímá se mezi nimi společnost zastupující tenisovou hvězdu Rogera Federera. "Spolupráci s nadnárodní agenturou bychom se nebránili," přiznává Renata Balašová.