„Naděje je zatím sedmdesátiprocentní, definitivní výrok padne do konce roku,“ naznačil Jandík.
Jedním z důvodů bylo nedávné rozhodnutí Mezinárodní automobilové federace FIA, která zakázala nejsilnějším modelům WRC účast v kontinentálním seriálu. O prvenství se proto budou prát sériové vozy a auta preferované kategorie Super 1600. „Navíc zmizel nepřehledný systém koeficientů. Pojede se pouze devět podniků včetně Barum rallye,“ přidal další důvod.
V jednom má mistr republiky ve skupině N jasno. Určitě neobsadí dva seriály. Buď zůstane v Česku, nebo se vydá na evropské tratě. „Nerad bych kombinoval oba šampionáty. Bylo by na to úkor kvality,“ vysvětlil.
Jandík, který letos v létě v Německu vyzkoušel také obtížnost mistrovství světa, původně uvažoval i o nejprestižnějším seriálu. Jenže součástí šampionátu pro produkční vozy jsou čtyři podniky v zámoří - v Mexiku, Argentině, Austrálii a Novém Zélandu.
„V Německu jsem poznal, že světová konkurence se od naší podstatně liší. Lákalo by mě větší srovnání, ovšem náklady by byly obrovské. Nedalo by se to zvládnout,“ vysvětlil.
Zlínský pilot doufá, že finanční náročnost světového šampionátu přiměje řadu pilotů, kteří v něm startovali, aby přešli do mistrovství Evropy. „Nerad bych byl jediným jezdcem, který absolvuje kompletní seriál,“ přeje si.