Rychlá jízda znamenala i posun ve výsledkové listině. Po šotolinové etapě předposledního dílu mistrovství světa v automobilových soutěžích byl mezi modely R5 až osmý, nyní je třetí. V hodnocení kategorie WRC2Pro, určené továrním jezdcům, je druhý, absolutně se posunul na jedenáctou příčku.
Katalánskou rallye vede po druhé etapě Neuville, lídr MS Tänak je třetí |
„Kalle na tom dneska byl ale ještě lépe,“ zmínil český pilot svého stájového kolegu Rovanperäho z Finska. Letošní mistr světa WRC2Pro se držel před ním, ovšem v závěrečném sobotním testu v ulicích letoviska Salou poškodil kolo a ztratil tři čtvrtě minuty.
Vedle rychlé jízdy se Kopecký věnoval vylepšování současného modelu fabie, která na závodní tratě vyrazila na jaře. Často měnil nastavení a hledal jeho optimální podobu.
„Na takových vložkách jsme s tímto autem ještě netestovali a je to znát. Něco málo tomu ještě chybí,“ upozornil jezdec z Kostelce nad Orlicí, kterého podruhé naviguje Jan Hloušek. „Je to hlavně o malých detailech. Starší model jsme podobně ladili dva roky. Tohle chvíli trvá.“
Katalánská rallye vyvrcholí v neděli závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami, na jezdce čeká něco přes 70 ostrých kilometrů. Tovární jezdec Škody Motorsport ztrácí na Francouze Camilliho 42 vteřin a na nejlepšího jezdce kategorie WRC2Pro i R5 Ostberga z Norska o tři méně. Dokáže to stáhnout? „Oba jedou rychle. Asi to bude nereálné,“ upozornil Kopecký.
Naopak ho čeká vnitrotýmový souboj s Rovanperäm. Fin po své chybě klesl až za něj a zaostává o 9,4 vteřiny. „Chceme ho udržet za sebou. Ale on se na nás bude tlačit, takže předpokládám, že oba pojedeme nadoraz,“ pousmál se Kopecký. Ostberg se jejich rychlosti i vzájemného souboje trochu obává. „Oba moc dobře ví, co dělají, a na asfaltu toho mají naježděno hodně,“ upozornil pilot Citroënu.
Českého závodníka v neděli čekají poslední ostré kilometry v roce 2019. Přestože je přihlášen na poslední díl šampionátu do Austrálie, je téměř jisté, že tam nepojede. Tovární tým Škoda Motorsport už má prakticky zajištěný triumf v soutěži konstruktérů, o který hodně stál.
„Je škoda, že sezona končí, i když naše situace byla letos jiná než před rokem,“ srovnal Kopecký. „Pomáhali jsme vyhrát především Pohár konstruktérů, zatímco loni to bylo buď anebo. Buď jsme vyhráli a jeli dál, nebo bychom nepokračovali,“ připomněl loňskou báječnou sezonu, kdy ho série vítězství vynesla až k titulu mistra světa kategorie WRC2.