"Ale bude to složité, protože na rozdíl od soupeřů jsem tady loni kvůli zranění nestartoval," připomněl Tarabus, který jako obvykle pojede ve voze Fiat Grande Punto S2000 s navigátorem Danielem Trunkátem.V průběžném pořadí domácího šampionátu jim patří pátá příčka.
Loňský ročník naznačil, že trať v okolí Hustopečí sedí vozům kategorie S2000. Vy jej řídíte. Považujete to proti soupeřům s produkčními vozy za velkou výhodu?
Jenže já mám handicap, protože před rokem jsem tam nebyl. Jen po závodě jsem se byl s Danem podívat na trať, a to je málo. Proto nedokážu odhadnout, jestli jsem ve výhodě. Bude záležet na tom, jak začneme a hlavně jak zvládneme noční testy.
Celá první etapa se jede za tmy. Sedí vám to?
Sice v noci nezajíždím špatné časy, ale moc to nemusím. Světlomety svítí perfektně, ale radši závodím v normální viditelnosti. Čím jsem starší, tím mám radši den.
V Krumlově jste nestačil pouze dvěma největším favoritům Krestovi a Pechovi. Co potřebujete zlepšit, abyste s nimi držel krok?
Stačí jet rychle.
A půjde to?
Každým závodem a ujetým kilometrem dostávám auto víc a víc do ruky. Ale důležitá je kompletní příprava.
Na začátku si musíte dobře napsat poznámky, spolujezdec vám je musí správně přečíst, abyste je přenesl na kola. A hlavně jet rychle jenom tam, kde máte.
Pokud to všechno splníte, úspěch stále není zaručen. Musíte počítat s tím, že další soupeři vám budou chtít porážku z Krumlova oplatit a pojedou taky rychle, že?
Jasně. Hlavně počítám s tím, že Pavel Valoušek, který byl za námi, pojede naplno už od začátku. Minule doplatil na to, že první etapu měl slabší.
Soutěž na jihu Čech ovládli piloti ze Zlínska, v nejlepší sedmičce vás bylo šest. Zopakujete tuto převahu?
To nedokážu říct. Každý závod je dlouhý, může se stát cokoliv.
Hecujete se mezi sebou?
Moc ne. Když jsme bojovali s Pavlem Valouškem, jenom jsme se na sebe podívali a říkali si: Kdoví, co ten druhý vymýšlí. Hlavní ale je, abychom se všichni potkali v cíli.