Při závodě se jachty rozdělí na tři skupinky po dvou lodích, za každou jede motorový člun se dvěma rozhodčími a sledují pohyb posádek.
"Vždy si vybereme jeden tým a každá loď rozhodčích si podle čísel vybere jednu jachtu. Sledujeme pak vybranou loď společně s lodí druhého týmu, která se přidá," popsal Pavlovský.
Kolize na trati mezi sebou nejdřív řeší samotní závodníci. Pokud některá z posádek poruší pravidla, zvedne kosatník poškozené jachty červenou vlajku. Soupeř, pokud uzná, že udělal chybu, provede za trest obrátku o 360 stupňů. Jinak riskuje, že se do konfliktu zapojí rozhodčí, kteří mohou trest zdvojnásobit.
"Když se po zvednutí červené vlajky nic neděje, mohou poškození využít žluté vlajky a to znamená, že o dění rozhodneme my," podotkl Pavlovský.
Dvojice rozhodčích však neposuzuje konflikty mezi jimi vybranou dvojicí lodí. Určité situace totiž řeší sudí z dalších lodí.
"Je totiž možné, že daná situace je z jiného člunu vidět lépe. Při závodě se neustále mluví a mnoho situací se dá předvídat, proto můžeme tak rychle rozhodovat," pochvaluje si Pavlovský.