Takže se vám profily – samé kopce a žádná časovka – líbí?
Mně by vyhovovaly táhlejší, delší kopce, dal bych si i časovku. Ale nedá se kritizovat, závod ovlivňují tři země, kterými se jede, sponzoři. U nás vede pěknými městy i Krušnými horami. Meránská stěna v Německu bývá vždycky obsypána hromadou skvělých diváků.
Někteří kritici však tvrdí: Jede se z Rakouska do Německa, ten závod vlastně nepatří nikomu...
Je strašně těžké udělat dobrý závod v jedné a ještě k tomu malé zemi a dostat se do mezinárodního kalendáře. Já jsem rád, že se jede.
Jaký čekáte vývoj? Nečekané útoky, nebo spíš taktické manévry?
Minulé roky se jezdilo podle not nejsilnějšího týmu Telekomu. Jen naposledy vyhrál Ital Scarponi, s nímž jsem jel loni Giro. Říkal mi: První etapa rozhodla. Může se to stát i letos. Jezdci se skoro neznají, bude tu jediná silná stáj, italský Milram.
Těžko odhadovat.
Koho považujete za favorita?
Těžko tipovat. Cooke je skvělý vrchař, na něho si dám pozor. Hondo nebo Cooke můžou vyhrát tři etapy, dostanou bonifikaci a nebude lehké jim ani v horách ujet. Oba už přejeli na Tour nebo Giru velké kopce! A co další Češi? Pro české týmy to je vrchol sezony. Když se to příznivě vyvine, mohou si i pomoct. Ukázat se budou chtít i kluci ze zahraničí. Koňas (Konečný), Tesil (Tesař) i Mareš už dokázali vyhrát kvalitní závody.
58. Závod míru8 etap/1283 km, 18 týmů, ČT4 Hvězdy: Češi na startu: Whirlpool Hradec Králové, Dukla Praha, Sparta Praha, Tesař, Konečný (oba Wiesenhof, Něm.), Mareš (Naturino, It.), Sosenka (Acqua e Sapone, It.) |
A Sosenka, poslední český vítěz?
Já vím, prý má problémy ve své stáji. Ale říkat, že bude špatný? Zrovna on může zase vyhrát. Záleží, jak bude jeho tým motivovaný.
Před 11 lety jste dovezl ke žlutému trikotu Padrnose. Také ve Španělsku jste býval elitním nosičem vody. Troufnete si teď na roli lídra?
Jsem v té pozici. Mám naježděno stejně jako dřív, jen míň závodních kilometrů. Ale může se stát, že v úvodu odjedou jiní naši, Benčík nebo Riška, a já budu pracovat na ně. I na to jsem připravený.