Stačí jen krátký úryvek z jejich internetových stránek a pochopíte to také. "Dnes shořela tři auta, jeden kamion. Našel se mrtvý motorkář.
V dunách se váleli motorkáři, auta nemohla vyjet. Spousta vysílených bezradných závodníků. Do cíle přijelo jen asi 30 aut. Počasí se prudce zhoršilo a přišla bouře. Kvůli vysokému nebezpečí byla nakonec etapa zrušena. Bylo to to nejtěžší, co jsem kdy zažil," píše Ouředníček.
I tak se posádka týmu Offroadsport z Dřevohostic drží na celkovém 17. místě, což je vynikající výsledek. První čtyři etapy si užívala a projela je bez větších potíží.
"Musím ale přiznat, že tady v Argentině se soutěží hned od první etapy, zatímco na dřívějším Dakaru byly ty první etapy rozjezdové amávací," líčí Zapletal. I proto už závod do včerejšího odpoledne opustilo 150 posádek, ať už kvůli haváriím či zničené technice.
"Myslím, že ale náročnost na vozy není větší než v Africe. Jenže ty první etapy byly opravdu takový prolog a pak v samotné Africe to začalo houstnout. Tady to zkrátka houstne od začátku," vypráví Zapletal.
I on už si s autem prožil své. Při středeční etapě se posádce zasekl hydraulický zvedák, který dostává auto ze zapadlých dun. Zůstal trčet vysunutý a nešlo jet dál. "Byla to bezvýchodná situace, ale Mirkovi se po hodině podařilo zvedák odblokovat a kladivem ho vrátil do zajištěné polohy," říká Ouředníček.
Když pak dvojice dojela do cíle, mechanici měli zase plno práce s výměnou převodovky. Nespali celou noc, aby auto stihli připravit na start. A podařilo se. I proto mohl včera Zapletal vyrazit vstříc dalšímu peklu.