Hlavní favorit ve Škodě Fabii WRC suverénně vedl, ale dva testy před cílem odstoupil kvůli poruše palivového čerpadla. Tarabus, kterého navigoval Igor Norek, ve Fiatu Grande Punto S2000 sice nevyhrál ani jednu z devíti rychlostních zkoušek, ale těžil z vyrovnané jízdy. Druhého Poláka Grzyba ve stejném voze porazil o 9,5 vteřiny.
"Od začátku jsem se snažil jet svižně, ale hlavní bylo, že jsem neudělal žádnou chybu," pochvaluje si Tarabus, který dokonale využil zkušenosti z loňských a letošních startů v mistrovství světa.
Vážnou havárii nepochybně máte pořád v paměti. Jak jste se cítil před startem?
Měl jsem trochu strach, jak pojedeme. Neustále jsem zdůrazňoval, že to bude tak, abych nic nevyvedl. Takže jsem rád, že jsem závod zvládl v pohodě, protože se jelo hodně rychle.
Riskoval jste, nebo jste raději zvolil opatrnější taktiku?
Vždycky se snažím jet tak, abych zůstal na cestě. Ale když jedete na výsledek, chyba může přijít kdykoliv. Je to o štěstí.
Po nehodě v Hustopečích jste putoval do nemocnice, na domácí Kopné jste přesto nechyběl. Znamená to, že zdravotně už jste v pořádku?
Pořád mám lehce naražená žebra, není to žádná hrůza. Na to, co se v Hustopečích stalo, jsme z toho vyvázli dobře.
Co se vůbec na jihu Moravy stalo?
Zaspali jsme jednu ostrou pravou zatáčku a nevlezli se na cestu. Bokem jsme jeli křovím, kde byl schovaný stromek. Naštěstí byl tenký, ale trefili jsme jej a dost poškodili auto.
Měli mechanici z týmu JM Engineering s opravou hodně práce?
Auto složili v pátek před startem, patří jim velký dík. Karoserie, s nímž jsme startovali, ale není ta, kterou jsme rozbili v Hustopečích. Museli použít jinou a do ní poskládat auto.
Před rokem jste na Kopné dojel druhý, letos jste dokonce vyhrál. Vypadá to, že domácí soutěž vám sedí čím dál víc.
Jasně. Jedeme doma, to je velká výhoda. Je to paráda. Ale kdyby Roman neměl problémy, tak bych nevyhrál. Jenže nedojel, ostatní chybovali nebo měli defekt, zatímco já neměl jediný problém.
Berete premiérové vítězství v kariéře jako povzbuzení před vrcholem sezony Barum rally Zlín, kde se sejde výrazně silnější konkurence?
Určitě. Hlavně proti minulému závodu je to povzbuzení. Když havarujete, chcete další závod hlavně dojet. A když to vyjde na perfektním místě, hned se cítíte lépe.