Bývalí jezdci formule 1 Sebastien Buemi a Anthony Davidson vyhráli podpořeni kolegou Nicolasem Lapierrem i druhý závod mistrovství světa vytrvalostních závodů WEC ve Spa.
Šestihodinový závod ve Spa Francorchamps ovládla posádka vozu Toyota TS040 před konkurencí od Audi a sesterským vozem týmu Toyota. Značka Porsche dokázala zazářit jen v kvalifikaci.
Druhý podnik mistrovství světa vytrvalostních závodů sloužil i jako generálka pro blížící se klasiku 24h v Le Mans a tým Porsche chtěl v Belgii předvést, že našel v porovnání se Silverstone rychlost. To se částečně podařilo.
Marc Lieb a Neel Jani postavili Porsche 919 na pole-position a nejen to: unášen na vlně nadšení z tohoto úspěchu, se Lieb hned po startu ujal vedení následován oběma vozy toyota a sesterským porsche, zatímco se, v Silverstone těžce poražená, trojice stáje Audi počátečně držela poněkud v pozadí.
Nováček šampionátu porsche ovšem i tentokrát musel dát soupeřům přednost. Druhý 919 s Webberem, Bernhardem a Hartleyem v kokpitu musel již během první hodiny poprvé do boxů a následovala série zastávek během dalších hodin. Ani lídr z Zuffenhausenu nezůstal na výsluní dlouho: začátkem druhé hodiny přišel o vedení a několik menších problémů v dalším průběhu závodu odsunulo Porsche 919 a číslem 14 až na čtvrtou pozici v cíli.
Suverénně si zato vedli vítězi ze Silverstone, Buemi/Davidson/Lapierre v toyotě č.8. Ihned využili zaváhání vedoucího, převzali první místo a stylem ostřílených mazáků si tato relativně mladá posádka dojela pro druhé vítězství sezony.
S úpadkem vozů porsche se během šesti hodin závodu dostavilo vzkřísení audi. Zvláště rekordní vítěz Le Mans, Tom Kristensen, s co-piloty Lucasem di Grassim a Loicem Duvalem se pravidelně a rychle zlepšovali. Podařilo se jim dokonce předjet druhou toyotu (Wurz/Sarrazin/Nakajima) a v cíli byl jejich Audi R18 e-tron jen minutu a 14 sekund za vítězem.
Nejlepším vozem bez tovární podpory byl nový švýcarský Rebellion R-One-Toyota, který dovezli Nick Heidfeld, Nicolas Prost a Mathias Beche za oběma dalšími továrními audi na sedmém místě. Třídu vozů GT vyhráli Gianmaria Bruni a Toni Vilander na Ferrari F458 týmu AF Corse.
Dalším závodem WEC je 14. června pověstný maraton v Le Mans – závod, jehož výsledek je pravděpodobně důležitější, než zisk titulu WEC. Nejlépe připraveni budou do Francie cestovat Japonci z Kolína nad Rýnem.
1. | Buemi, Davidson, Lapierre | (Švýc./Brit./Fr.) | Toyota TS40-Hybrid |
---|---|---|---|
2. | Kristensen, di Grassi, Duval | (Dán./Bra./Fr.) | Audi R18 e-tron |
3. | Wurz, Sarrazin, Nakadžima | (Rak./Fr./Jap.) | Toyota TS40-Hybrid |
4. | Dumas, Jani, Lieb | (Fr./Švýc./Něm.) | Porsche 919 Hybrid |
5. | Faessler, Lotterer, Treluyer | (Švýc./Něm./Fr.) | Audi R18 e-tron |