U její trati coby divák postával Sebastian Vettel, soutěž pozorně sledoval i Robert Kubica čili Räikkönenovi konkurenti ze světa F1.
Stále víc okruhových pilotů totiž odhaluje svou vášeň pro automobilové soutěže.
"Už dlouho jsem chtěl rallye vyzkoušet," řekl Räikkönen, který se stal prvním mistrem světa F1, jenž závodil také ve světovém šampionátu v rallye.
Jeho předchůdci Graham Hill a Jim Clark startovali na Britské rallye v době, kdy mistrovství světa v automobilových soutěžích ještě neexistovalo. A Mikka Häkkinen zkusil jen lokální rallye.
Pochvaly pro mistra F1
Räikkönen, který rovněž už pár oblastních soutěží vyzkoušel, využil toho, že formule 1 má měsíční přestávku.
A vzdor karambolu si vysloužil pochvalu od pětinásobného mistra světa Sébastiena Loeba a mnoha dalších. Právem. Vždyť formule 1 a rallye toho zas tak moc společného nemají.
"Jen to, že u obojího máte motor, čtyři kola a volant," říká jediný Čech ve formuli 1 Tomáš Enge, který má s rallye velké zkušenosti a letos závodí v mistrovství republiky. "Jinak jde o absolutně odlišné disciplíny, ani se nedají porovnávat."
Rozdílů je opravdu spousta.
Na okruhu je nutná strojově přesná jízda, piloti znají trať nazpaměť. Když udělají chybu, většinou skončí v únikových zónách. V rallye sice nejedou tak rychle, ani přetížení není tak velké, zato trať vede krajinou, často v lese mezi stromy. Drobná chybička může vést k velké tragédii. Navíc závodník nesedí ve voze sám, spoléhá na spolujezdce a své poznámky.
"To je pro okruhové jezdce největší nezvyk," přiznal Enge. "Spolujezdci musíte věřit, protože jinak byste netušili, co vás kde na trati čeká. Zatímco na okruzích znáte každý metr, když to trochu přeženu, tak i každý obrubník..."
Rallye nabízí víc vzrušení
Právě neznámá trať a s ní spojený adrenalin jsou však tím, co piloty formule 1 do rallye žene.
"Je hodně těžké získat odvahu a bojovat na limitu o desetiny vteřin na cestě obklopené stromy," líčí Kubica. "Pokud bych dostal možnost startovat v rallye, všechno by záviselo na mé formulové kariéře," připomíná polský pilot, že už na konci této sezony bude bez angažmá, protože jeho stáj BMW seriál opouští. "Je dost možné, že rallye zkusím." Přidává se i Vettel: "Na rallye jsem byl poprvé a fascinovala mě.
Mělo to jedinou chybu. Neřídil jsem. Ve formuli 1 mám ještě spoustu práce, ale kdo ví, co se stane za pár let."
Není pochyb, že rallye by příchod velkých jmen uvítala. Už jen proto, že lepší marketingový tah nemůže být.
Piloty formule 1 není třeba pro rallye zaučovat, říká Kopecký
|