První dva body získal Jaroslav Huleš v letošním mistrovství světa silničních motocyklů ve Velké ceně Španělska. Se strojem Italjet dojel ve třídě do 125 ccm čtrnáctý a v průběžné klasifikaci mu patří 22. pozice. Čtvrtý podnik sezony postihl chaos způsobený především dešťovými přeháňkami, kvůli kterým byly jízdy přerušovány. Start kubatury do 125 ccm, kterou vyhrál Španěl Emilio Alzamora, se opozdil kvůli dešti a stejný osud potkal závod třídy do 500 ccm. Po krátkém zdržení se vydali jezdci na nejsilnějších strojích na trať, ale vítězi kvalifikace Maxi Biaggimu vzplál během zahřívacího kola motor a závod byl znovu odložen. Po startu se ujal vedení vedoucí jezdec šampionátu, Američan Kenny Roberts, který si vytvořil až pětivteřinový náskok, než byl závod v 17. kole kvůli přeháňce opět zastaven. Když se jezdci vrátili na trať, nedokázal se Roberts odpoutat od Carlose Cheky, ale nakonec zvítězil před domácím závodníkem téměř o vteřinu. "Litoval jsem, že nemám hladké pneumatiky jako ostatní," vyčítal si Roberts přezutí na mokré gumy. "Ve druhé části závodu jsme zkazili, co jsme mohli. V úvodu jsme si ale naštěstí udělali náskok, který stačil k vítězství," postěžoval si Američan, který vede před Chekou už o devět bodů. Roberts přerušil v Jerezu kralování mistra světa Alexe Crivillého, jenž vyhrál zdejší závod třikrát v řadě. Třetí skončil loňský šampion ve třídě do 250 ccm Valentino Rossi, který se po přestupu do královské kubatury poprvé prosadil na stupně vítězů.
Do 500 ccm: 1. Roberts (USA, Suzuki) 45:52,311, 2. Checa (Šp., Yamaha) -0,859, 3. Rossi (It.) -3,525, 4. Crivillé (Šp.) -5,037, 5. Barros (Braz.) -12,608, 6. Capirossi (It., všichni Honda) -17,436.
Celkově: 1. Roberts 80, 2. Checa 71, 3. McCoy (Austr., Yamaha) 58.
Do 250 ccm: 1. Waldmann (Něm., Aprilia) 45:56,451, 2. Kató -5,188, 3. Ukava (oba Jap., Honda) -6,052, 4. Jacque (Fr., Yamaha) -23,670, 5. West (Austr., Honda) -29,685, 6. Melandri (It., Aprilia) -36,549.
Celkově: 1. Kató 83, 2. Nakano (Jap., Yamaha) 67, 3. Jacque 59.
Do 125 ccm: 1. Alzamora (Šp.) 42:19,740, 2. Giansanti (It., oba Honda) -1,047, 3. Locatelli (It., Aprilia) -5,076, 4. Azuma (Jap.) -9,661, 5. Ueda (Jap.) -19,030, 6. Cecchinello (It., všichni Honda) -19,397... 14. Huleš (Italjet) -1:00,404.
Celkově: 1. Alzamora 65, 2. Giansanti 56, 3. Locatelli 54... 22. Huleš 2.