Podle komentátorů sleduje Kirch expanzí do světově oblíbených závodů cíl pomoci své placené televizní stanici Premiere, která je momentálně ve ztrátě. Německý mediální podnikatel však naráží na odpor výrobců automobilů, kteří nesouhlasí s vysíláním Velkých cen na kódovaných kanálech.
S podobnou situací se Kirch potýká ve fotbalu. Vlastní vysílací práva na mistrovství světa v letech 2002 a 2006 a momentálně je ve sporu s provozovateli veřejných televizních sítí ve Velké Británii, Francii a Itálii, jimž se zdají být sublicence příliš drahé. Mezinárodní fotbalová organizace je pod tlakem, aby zabránila Kirchovi, přesunout fotbalové přenosy na jeho placené stanice.
Firmy ovládané německým mediálním magnátem Leem Kirchem zvýšily svůj podíl ve společnosti SLEC, která disponuje komerčními právy na seriál mistrovství světa vozů formule 1. Podle komentátorů sleduje Kirch expanzí do světově oblíbených závodů cíl pomoci své placené televizní stanici Premiere, která je momentálně ve ztrátě.