I ty budou mít označení WRC, ale budou menší a méně výkonné. Alespoň to tak stanoví reglement Mezinárodní automobilové federace. Zda se tak opravdu stane, se uvidí v příštích měsících.
Původně měly být nové speciály také výrazně levnější a měly přilákat do MS další výrobce k Citroënu a Fordu. To se příliš nepovedlo. Například na Švédské rallye nikdo další v hlavní kategorii startovat nebude, v průběhu sezony by měl přibýt tovární tým Mini.
Změnit by se nemělo ani rozložení sil. Hlavním favoritem je opět sedminásobný šampion Loeb, jenž kraluje nepřetržitě od roku 2004. Sesadit z trůnu se ho bude snažit zejména dvojice Finů ve službách Fordu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latvala.
"Samozřejmě, že chci vyhrát poosmé. Bylo by obtížné hledat jiný cíl. Doufám, že mistrovský titul mohu obhájit. Vůbec nechci měnit svou strategii. Tento rok s novými předpisy bude ale plný neznámých," uvedl Loeb před startem sezony.
Stejně jako jeho týmový kolega Sébastien Ogier bude nově usedat do vozu Citroën DS3 WRC, ve kterém se budou snažit navázat na úspěchy modelů Xsara a C4.
Hirvonen s Latvalou věří, že jim nové podmínky pomohou smazat Loebův náskok. "Máme nové auto, nová pravidla a nový pohled na sport. Už se nemůžu dočkat, až ve Švédsku začneme závodit. I v průběhu sezony se budeme stále učit s novým autem jezdit a ovládat ho. Je to velká výzva, ale i velká legrace," řekl Hirvonen, který byl v minulých letech za Loebem dvakrát druhý a dvakrát třetí. Na titul stále čeká.
Šampionát startuje na zasněžených tratích a elitní piloti vědí, že výsledek na severu Evropy nemusí z celkového pohledu nic znamenat.
"Nejčastějším povrchem v mistrovství je šotolina. Na té se bude rozhodovat. Při testování jsem se právě na šotolině cítil jako doma, ne na sněhu," podotkl Loeb, který ve Švédsku v roce 2004 vyhrál. Jinému neskandinávskému jezdci se to nepovedlo.
Švédskou rallye zahájí úvodní divácká rychlostní zkouška, za kterou nejrychlejší trojice získá bonusové body do MS. Od pátku do neděle čeká na posádky dalších 21 měřených testů, jeden z nich se v pátek uskuteční na norské půdě.
martin semerád už nemá drát v noze, ve švédsku pojede podruhéTřetí sezona v rallyeovém mistrovství světa čeká Martina Semeráda. Opět bude startovat s produkčním mitsubishi. "V první sezoně jsme měli problémy s technikou, ve druhé jsem často chyboval já. Byli jsme ale schopni sekundovat Araújovi, který nakonec získal titul svojí 'dojížděcí' technikou. To náš žene dopředu. Chceme pokračovat, abychom se vyjezdili a šli dopředu," uvedl Semerád pro ČTK a Právo. Jeho snahu limituje ekonomika. Dobře si totiž uvědomuje, že každá havárie jsou náklady navíc a protože jezdí prakticky za rodinný tým, i velké starosti. I proto jej ještě nyní mrzí nehoda na testování v polovině loňského roku, kdy naboural do stromu a vůz prakticky zničil. Ještě horší však bylo, že se vážně zranil jeho spolujezdec Michal Ernst. "Byla to nejhorší nehoda, kterou jsem kdy měl. Naštěstí to ale nedopadlo ještě hůře," oddechl si Semerád, který díky tomu přišel o start v MS na Německé rallye. Až po několika měsících se navíc ukázalo, že se při havárii i sám zranil. Měl nalomenou zánártní kost na noze. Operaci však absolvoval až v prosinci, drát mu z ní lékaři odstranili až v polovině ledna. "Nemohl jsem se totiž ideálně připravovat. Věřím ale, že vše bude dobré," doufal Semerád. Ve Švédsku se představí podruhé v kariéře, loni zde dojel pátý mezi produkčními vozy. Než v poslední den chyboval, držel se v kontaktu s nejlepšími. "Moc se mi tu líbilo a i tentokrát se těším na jízdu na hřebech," dodal Semerád, jenž se rozhodl například stejně jako Martin Prokop na severu Evropy startovat na pneumatikách čínské výroby. |