Bude to nevýhoda? Hirvonen věří, že na severu Evropy uspěje. Vždyť v posledních čtyřech letech nechyběl ve Švédsku na pomyslných stupních vítězů, vedle dvou prvenství byl druhý a třetí. A připravenost na souboje na sněhu dokázal při víkendové Finnskog rallye v Norsku, kterou s vozem Citroën DS3 WRC vyhrál.
"Zaprvé musím říct, že máme auto, ve kterém vyhrát můžeme. I když jsem si v posledních čtyřech letech na této rallye vedl dobře, bude to tentokrát obtížné. Citroën je pro mě pořád nové auto. Nemohu předpovědět, jak bude spolehlivé na těchto rychlostních zkouškách, ale myslím si, že šanci na vítězství mám," uvedl Hirvonen v oficiální tiskové zprávě francouzského týmu.
Průběžné pořadíMS: 1. Loeb (Fr./Citroën DS3) 28 b., 2. Sordo (Šp./Mini John Cooper Works) 18, 3. P. Solberg (Nor./Ford Fiesta RS) 15, 4. Hirvonen (Fin./Citroën DS3) 14, 5. Novikov (Rus./Ford Fiesta RS) 11, 6. Delecour (Fr./Ford Fiesta RS) 8, ...9. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS) 2. Hodnocení týmů: 1. Citroën Total 37, 2. Mini WRC 26, 3. M-Sport Ford 16, 4. Ford 15 |
Aspirantem na prvenství je i osminásobný světový šampion Sébastien Loeb z Francie, který ale nepovažuje Švédsko za svou oblíbenou rallye. Vyhrál zde jen jednou, v roce 2004. Hned třikrát byl ale druhý. "I když to není můj oblíbený povrch, na kterém bych exceloval, mám rád zdejší konkurenční atmosféru. Je to totiž jedna z nejpříjemnějších rallye celé sezony," podotkl Loeb.
Jeho výhodou by mohla být skutečnost, že tentokrát podle všeho nebude muset čistit trať soupeřům. Sice se na start postaví jako lídr průběžného pořadí MS, ale o závodním pořadí premiérově rozhodnou výsledky v takzvané kvalifikační erzetě. Nejrychlejší piloti po ní budou mít šanci si vybrat, kolikátí chtějí na trať vyrazit.
A Loebovi, který měl v minulých letech na šotolinových tratích nevýhodu prvního startujícího nejčastěji, se tato změna líbí. "Říkal jsem, že předchozí systém byl nespravedlivý. Teď ovšem budu muset v případě špatného umístění dávat vinu jen sám sobě. Nebude to ale lehké vybrat si tu správnou pozici na startu," poznamenal Loeb. Počasí se totiž například ve Švédsku často mění přes noc.
Vylepšit nepříliš vydařený vstup do sezony se bude snažit tovární tým Fordu. Jari-Matti Latvala v Monte Carlu do cíle po nehodě nedojel, Nor Petter Solberg byl třetí. "Loni jsme měli ve Švédsku moc agresivní nastavení, takže jsme ho mírně upravili," vysvětloval Latvala, který ve Švédsku v roce 2008 vyhrál a v předešlých dvou letech byl třetí.
Letošní ročník Švédské rallye bude odstartován ve čtvrtek a na posádky čeká celkem 24 rychlostních zkoušek. Centrem soutěže je tradičně Karlstad, ale v pátek se bude nově závodit v Norsku. Posádky tak stejně jako v Monte Carlu čekají dlouhé přejezdy mezi rychlostními zkouškami. Jediným Čechem na startu bude Martin Prokop.
Prokop si na severu bude dál zvykat na nové autoNepříjemná viróza a vysoké horečky zkomplikovaly přípravu automobilového jezdce Martina Prokopa na nadcházející Švédskou rallye. Český pilot musel zrušit o uplynulém víkendu plánovaný start na soutěži v Norsku, kde si chtěl zvykat na sněhové podmínky, ve druhém závodě mistrovství světa se ale nakonec představí. "Po zdravotní stránce je to den ode dne lepší. Během testů jsem byl hodně unavený, takže jsem se musel šetřit. Teď během tréninků už je to dobré, vydržím do večera. Nesmím tedy vylézat na mráz, to bych se ukašlal k smrti. Jinak je to ale v pohodě a mám víc a víc energie," řekl Prokop. Se čtyřicetistupňovými horečkami byl připoutaný k posteli sedm dní. "K tomu jsem měl kašel, rýmu a takové srandy. Tak dlouho v posteli jsem neležel přes deset let," přiznal Prokop. Sám je sice relativně fit, ale nemoc dál řádí v jeho týmu. Ze Švédska musel odletět domů manažer Quirin Müller, naposledy ulehl i hlavní inženýr. "Takže marodka je slušná," posteskl si devětadvacetiletý jezdec. Absenci plánovaného závodu v Norsku se tým snažil nahradit dvoudenními testy ve stejné zemi, na kterých se snažil zvyknout si opět na sníh. "Kdybychom jeli závod, tak jsme měli šanci více se sehrát s rozpisem a zvykli bychom si na rychlost v těchto podmínkách. Není to ideální příprava, jakou jsme chtěli, ale to se nedá nic dělat," řekl Prokop. |