A vystoupal až k nečekanému druhému místu. Nestačil jen na Jensona Buttona, který stejně jako všichni kolem něj přezouval auto nevhodně. ale měl dost velký náskok z předchozích kol.
Nick Heidfeld jezdí, na rozdíl od týmového kolegy Kubici, se systémem KERS, se špatně vyváženým autem rychlostně nestačí, což potvrdil i jedenáctým časem v malajské kvalifikaci. V závodě ho ale jeho zkušenosti posunuly až těsně pod vrchol.
Když začalo pršet, měl před sebou zrovna první plánovanou zastávku a tým mu nazul pneumatiky do extremních podmínek. V Malajsii totiž nikdy neprší málo.
"Bylo to obtížná volba, protože déšť tady obyčejně bývá velmi prudký. Takže jsme nakonec, stejně jako ostatní, zvolili obutí do většího mokra," popisoval německý pilot svou první a jedinou zastávku u mechaniků ve 22. kole.
Heidfeld pár kol zkoušel jet, ale poté se shodl s inženýry, že přechodné gumy budou rychlejší. Těsně před boxy se však rozhodl zůstat na dráze. Správně z kokpitu odhadl, že prudký déšť konečně přichází.
"Nene, jedu dál. Začíná pršet víc." Někteří jezdci už byli na přechodných a byli rychlejší. Jenže to trvalo jen pár set metrů, pak začal dráhu bičovat pravý tropický liják. A Heidfeld stoupal nezadržitelně vpřed.
"Hodně jsem se předtím snažil gumy do mokra šetřit, abych je neobrousil. To mi pomohlo," popisoval.
Přesto po dvou kolech začal jeho zadek létat tam a zpět. Zadní gumy v záplavách vody nedržely. "Bylo to jako na hladkých pneumatikách, pak jsem se snažil už jen zůstat na trati."
Jenže ve stejné mizérii byli v té chvíli všichni jezdci na okruhu. A Heidfeld měl stupně vítězů jisté.
Výsledky ze závodu a zpravodajství najdete ZDE