Zkušený německý jezdec neměl nijak zázračný start. V prvních kolech se plácal na konci druhé desítky. Začínal na tvrdší směsi pneumatik, ale poté přezul na měkkou a v závěrečných kolech byl nejrychlejším pilotem závodu.
"Osmé místo je určitě super," říká Heidfeld. "Ale stejně jako v Turecku bych potřeboval jedno, dvě kola navíc a byl bych o hodně výš. Oba mercedesy byly hodně blízko a už nejely rychle," vzpomněl Heidfeld konec závodu, kdy se v posledních zatáčkách nalepil na zadní křídlo Nika Rosberga.
"Auto jelo úplně skvěle a takový výkon je pro mě těsně před Velkou cenou Monaka velkým povzbuzením," popisoval Nick Heidfeld, který při Velké ceně Španělska poskočil o šestnáct míst. Tedy více než kdokoliv z jeho soupeřů.
Tým Renault po rozpačitém výkonu v Turecku opět potvrdil, že pro letošní sezonu postavil skvělé auto. Jeho druhý pilot Vitalij Petrov to však občas svými výkony odmítá, jako například právě v Barceloně.
Ruský jezdec je jako noc a den. V sobotní kvalifikaci bojoval mezi nejlepšími, ale v závodě se trápil. Nedokázal napodobit rychlost Heidfelda, a jak on postupoval startovním polem vpřed, Petrov klesal mezi propadlíky toho dne. Nezískal ani bod.
"Musíme analyzovat detaily, proč k tomu došlo," řekl neurčitě Petrov. "Ale je to pouze jediný výsledek. Budu se teď soustředit na Monako, kde je kvalifikace extrémně důležitá."
A jízda na jedno kolo Petrovovi opravdu jde. V sobotu bývá lepší než v neděli. Ale na trati dělá občas chyby a v Monaku jsou svodidla proklatě blízko trati...