Koncovky výfuků vyvedené pod bočnicemi možná zlepšují aerodynamiku monopostu formule 1, ale mají i slabinu. Lehké plátky karbonu tvořící karoserii od nich mohou snadno chytit.
Kovové trubky rozpálené přes tisíc stupňů Celsia těsně od karbonových plátů jsou často označovány za nejnebezpečnější faktor současné Grand prix. A v Barceloně se to potvrdilo.
Náhradník za těžce zraněného Roberta Kubicu skončil také málem v nemocnici. Stačilo, aby v plamenech zůstal o chvíli déle. Ještě, že má nehořlavou kombinézu. Chvatně vyskakoval z kokpitu a utíkal od auta.
Německý jezdec stáje Lotus-Renault měl štěstí, že plameny šlehaly pouze z pravého výfuku. Pokud by začaly šlehat i z levé strany, měl by "Quick Nick" velký problém. Takto našel cestu z pekla cestu ven.
Nick Heidfeld uniká z hořící formule 1 při tréninku Velké ceny Španělska.
Černo-zlatá formule samozřejmě potřebovala kompletní výměnu kapotáže, takže Nick Heidfeld nestihl nastoupit do odpolední kvalifikace, která startovala jen dvě hodinu po skončení závěrečného tréninku.
Výsledky kvalifikace Velké ceny Španělska najdete ZDE |
Ačkoliv se inženýři snažili a makali na autě na sto procent, včas ho do pořádku dát nestihli. Zkušený jezdec připásaný v kokpitu smutně sledoval na obrazovce, jak jeho soupeři krouží po dráze.
Do nedělního závodu na okruhu v Barceloně odstartuje Nick Heidfeld jako úplně poslední. Ale v cíli poslední být nemusí. Od letošního roku, kdy se do závodů Grand prix vrátilo předjíždění, má pozice na startu mnohem menší vliv na výsledek, než tomu bývalo v minulosti.