Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Hamilton přiznal, že si závod prohrál sám: Bylo to moje rozhodnutí

Lewis Hamilton během kvalifikace na VC Austrálie | foto: AP

26 2017
Poklidnou a drama postrádající Velkou cenu Austrálie formule 1 rozhodl jediný moment. Lewis Hamilton měnil pneumatiky o pár kol dřív než Sebastian Vettel, po návratu na dráhu nemohl jet naplno, a to stačilo jezdci Ferrari, aby převzal vedení. Proč měnil lídr obutí vozu tak brzo? Po závodě přiznal, že to bylo na jeho žádost.

Lewis Hamilton zajel pro nové pneumatiky už v 17. kole, nejdříve ze všech jezdců v čele závodu. Ačkoliv to jeho tým nepovažuje za šťastné rozhodnutí, což dokazuje vztek jeho šéfa Tota Wolffa, který zachytily kamery při závodě, britský pilot se snažil zastávku na tiskové konferenci obhajovat. Pokud by k ní nedošlo, v důsledku by se prý Sebastian Vettel stejně na první místo dostal.

Výsledky závodu ZDE

„Měli jsme skvělý start. Je úžasné mít nejlepší odpich. Ve srovnání se soupeři máme v tomto navrch,“ pochvaloval si Hamilton. Ale to byl konec pozitivního hodnocení. „Poté jsme však bojovali s přilnavostí, nedařilo se nám dostat správnou teplotu do pneumatik,“ vysvětloval. „Sebastian dokázal zajíždět stejně rychlá kola, kdykoliv potřeboval a většinu času byl lepší.“

Problémy s obutím jeho vozu prý těsně před zastávkou kulminovaly, takže se Hamilton rozhodl nahlásit inženýrům, že jede na výměnu. „Ke konci první sady jsem se dostal mezi jiné jezdce a pneumatiky se začaly přehřívat. V důsledku toho auto opět nedrželo a po trati jsem docela klouzal. Proto jsem musel zajel do boxů pro nové gumy, bylo to na základě mého zavolání. Po návratu na trať jsem se dostal za pomalejší vůz. Byla to smůla, ale takové je závodění.“

Fotogalerie

Hamilton bez náznaku ironie gratuloval týmu Ferrari. A možná byl tak trochu rád i proto, že v průběhu víkendu rudý triumf předpovídal. V pátek i v sobotu říkal novinářům, že v závodě může být Ferrari silnější.

„Velká gratulace Sebastianovi a Ferrari. Vím, že na podobný výsledek dlouho čekali,“ sdělil bývalý mistr světa. „Závody jsou nyní v našich rukou a to je skvělé pro fanoušky.“

Kriticky se trojnásobný šampion vyjádřil na adresu letošních technických změn na vozech formule 1. Nedělní závod totiž potvrdil, že předjíždění bude náročnější než v minulých sezonách.

„Letos je mnohem těžší dostat se blízko k jinému vozu. Je to škoda, protože my všichni toužíme po těsných soubojích. Ale kdo ví, třeba se to brzo změní.“

Autor:






Grafton Recruitment Praha
Specialista technické podpory

Grafton Recruitment Praha
Praha
nabízený plat: 20 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze