Sám volí diplomatická a skromná slova, a tak je lepší nechat mluvit jiné. Třeba Sebastiana Vettela, muže, který si v posledních třech letech podmanil formuli 1. "Koho považuji za konkurenta? Silný bude Mercedes a oba jeho piloti, tedy Nico a Lewis."
Na což naváže David Coulthard, bývalý pilot F1: "Samozřejmě, že Hamilton může šampionát vyhrát. Mercedes má vítězství ve své DNA, angažovat Lewise byl skvělý tah."
Ano, Lewis Hamilton dal po sedmi sezonách sbohem stáji McLaren a upsal se Mercedesu, kde vystřídal Michaela Schumachera. A kde má dokončit to, co Schumi nedokázal: udělat z Mercedesu vítězný tým.
"Nebylo by správné, kdybych řekl, že nechceme letos vyhrát titul, ale musíme se na to podívat reálně. Bude to nějaký čas trvat, letos je potřeba položit základy," říká Hamilton.
Ale není to příliš skromné? V testech Mercedes mnohé okouzlil, i proto jeho konkurenti volili tak obdivná slova. Jenže v testech před sezonou se hodně blufuje.
Jedno je jasné: 28letý Brit bude jedním z nejsledovanějších pilotů, už kvůli překvapivému přestupu. Vždyť v McLarenu vyrostl, tým ho podporoval od 13 let, získal tam titul a zdálo se, že to partnerství je nezlomné. Ale... "Nemohu být 25 let v jedné kanceláři a dělat stejné věci. A McLaren už byl rutina, už jsem tu znal každý kout."
Hamilton: Beckham formule 1
Za přestupem však nestojí jen základní poučka personálních agentur, že v boji proti "zakrnění" je nutné po sedmi letech změnit práci.
Pro Hamiltona byl McLaren týmem jeho srdce, jenž se ovšem drží přísného britského konzervativismu. Jezdci nesmějí vyčnívat, měli by si držet image nenápadného anglického gentlemana. Ovšem poslušný Hamilton z roku 2007, kdy vstoupil do F1, se změnil v ikonu blízkou Davidu Beckhamovi.
Místo někdejší spolužačky ze střední školy začal randit se zpěvačkou Nicole Scherzingerovou, do uší si nechal nastřelit náušnice, tělo poselo několik tetování, koupil si tryskáč a jeho buldok Roscoe dostal od Bernieho Ecclestona zvláštní akreditaci, že může pilota doprovázet na všechny závody F1.
Manažera už mu nedělá otec, nýbrž agentura, která zastupuje i zmíněného Beckhama. Agentura, která z Hamiltona udělala po Alonsovi druhého nejlépe vydělávajícího pilota F1. Ročně bere 28 milionů eur (700 milionů korun) včetně reklamy, Alonso má o pět víc. Vettel - i přes tři tituly v řadě- si vydělá "jen" 22 milionů eur.
A právě svoboda v chování i marketingu, kterou Mercedes Hamiltonovi nabídl, byla jedním z hlavních důvodů, proč jezdec kývnul. "Přišel jsem z místa, kde byla velká kontrola. Kde nemůžete dělat a povídat to, co byste chtěli." A přidává: "Neřekl bych, že jsem svobodnější, ale najednou mám v životě víc času. Stále jsem se sponzory, máme akce, ale jiné je chování týmu. Mám pocit, že Mercedes se víc soustředí na jezdce a výkon."
Pocta jezdci: nechte mu trofej
Co konkrétně to znamená? V McLarenu musí piloti trofeje odevzdávat stáji, která je umisťuje do svého muzea, v Mercedesu poháry a přilby připadnou Hamiltonovi. "Je to malá věc, ale i malé věci se počítají. Mé trofeje jsou přeci mé. Stejně tak mé helmy. Je v nich můj pot, krev i slzy." S otcem už uvažují, že v rodném anglickém Stevenage otevřou své muzeum.
Ano, sportovci jsou na relikvie citliví a navíc úspěch se skládá z detailů. Což Hamilton ukázal Mercedesu během pár týdnů, když si až pedantsky vydupal změnu volantu. "Utápěl se v tlačítkách. Měl jich 26. Šesti, která jsem nikdy nepoužíval, jsem se zbavil. Potom jsem ta nejdůležitější přesunul nahoru, aby byla lépe vidět. A už teď přemýšlím o volantu pro rok 2014, miluji tyto detaily."
Třeba i díky nim si Hamilton splní sen: "Michael (Schumacher) je vnímaný jako jeden z nejlepších v historii F1, podobně se začíná mluvit i o Sebastianovi. Chci být stejně úspěšný jako oni."