"Úkolem techniků je zajistit, aby vše bylo v pořádku. Proto dostávají pokutu," píše se v oficiálním prohlášení. Představitelé federace a její experti skříňku analyzovali a k vynesení verdiktu potřebovali plných devět dnů. Podle týmového mluvčího McLarenu zjistila FIA při analýze dat ze skříňky, že nebyly pozměněny žádné kódy.
Český manažer týmu McLaren-Mercedes Pavel Turek řekl po vynesení verdiktu, že trestat Häkkinena by bylo bezpředmětné. "Jezdec v závodě odvedl svoji práci a s touto technickou záležitostí neměl absolutně co do činění. V tomto ohledu bylo rozhodnutí FIA správné," uvedl Turek, podle něhož se stáj nehodlá proti odebrání bodů ani proti pokutě odvolat.
Turek potvrdil, že experti FIA nenašli rozdíl mezi softwarem odevzdaným na začátku sezóny a počítačovými daty zjištěnými po rakouské Velké ceně. "Takže jsme byli potrestáni jen za tu chybějící plombu, o které navíc dosud nikdo neví, jakým způsobem se z vozu ztratila," řekl manažer.
Podle Turka mohla plomba, nevelký papírový proužek, který na skříňku s daty připevňují techničtí delegáti FIA, z vozu nepozorovaně upadnout buď při závodu, ale možná také už při dopoledním 'zahřívacím' tréninku. "Mohlo to způsobit cokoli - teplota, vlhkost, vibrace na trati. Rozhodně ale nešlo o žádný cílený, úmyslný zásah," zdůraznil Turek.