Vozy netradiční vzhledu, které jsou pohání motory BMW, nasazuje francouzský tým pod vedením bývalého jezdce formule 1 Jean-Pierre Jabouilleho již třetím rokem.
Zpočátku vysmívané a ostatními mnohdy podceňované vozy se mu postupně podařilo vyladit tak, že již před koncem loňské sezony se jejich výkony znatelně zlepšily. Doposud největším úspěchem týmu však bylo jen druhé místo v Nogaru 2008.
To ale již po tomto víkendu neplatí. Obě dvě týmové posádky, Maxime Martin - Gael Lesoudier a Johanu Boris Scheier - Dimitri Enjalbert, s vozem jakoby vystřiženým z první poloviny minulého století, ovládly již sobotní kvalifikaci a rozdělily si mezi sebou místa na čele startovního roštu v obou závodech. Ty pak měly obdobný scénář.
Výsledky1. závod |
Ani letos nechybějí Češi. Hlavní pozornost byla upřena k týmu ex-mista světa formule 1 Kekeho Rosberga, ve kterém se s novým vozem Audi R8 LMS představila česká dvojice Martin Matzke a Jiří Navrátil. Největší úspěch, v podobě sedmi mistrovských bodů, si ale z Anglie odváží Jaromír Jiřík.
Ten startoval společně s německým jezdcem Timem Bergmeisterem v belgickém týmu Mühlner Motosport. A z obou závodů si domů odvezl nejen poháry pro nejlepšího jezdce s vozem Porsche, ale i sedm mistrovských bodů.
"S výsledkem jsem velice spokojený, vždyť jsem v tom autě více čtyři měsíce neseděl. Ještě před týdnem jsem nevěděl jestli vůbec pojedu a teď si domů odvážím dva poháry," usmíval je Jiřík. "Vše nám tentokrát skvěle fungovalo, mechanikům se podařilo auto dobře nastavit a já jsem měl rychlého spolujezdce. Jen před koncem prvního závodu jsem se strachoval o výsledek. Ještě před střídáním jsem totiž při předjíždění jednoho z vozu ferrari dostal ránu na pravé zadní kolo. Naštěstí jsme to ale zvládli a výsledek stojí za to," konstatoval český jezdec.
To Martin Matzke s Jiřím Navrátilem tolik štěstí neměli. V prvním závodě se sice Matzke probojoval na páté místo, jeho spolujezdec ale bohužel nedokázal tuto pozici udržet a propadl se až na konečné devatenácté místo.
"Start se mi povedl, ihned po rozjetí jsem byl o pozici vpředu, což bylo perfektní. Silverstone je ale můj smolný okruh a asi to tak zůstane, protože jsme se nedokázali dostat ani do první desítky," řekl v cíli zklamaný Matzke.
Ve druhém nedělním závodě si pak česká dvojice musela příslovečný pohár hořkosti dopít až do samého dna. Po startu z šestatřicáté startovní pozice se sice dokázali probojovat na skvělé sedmé místo, pak však konec všem nadějím pak přinesla porucha palivového čerpadla.
V Anglii se neztratil se ani poslední český reprezentant Vladimír Hladík, který startoval s vozem Aston Martin N24 v rámcových závodech Poháru vozů GT4. V prvním závodě projel cílem na páté pozici a ve druhém, o den později, přidal ještě šesté místo.
Další dva závody šampionátu čekají jezdce za necelých 14 dnů na okruhu v italské Adrii. A bude to pro všechny velká novinka, protože druhý z obou závodů, které jsou v Itálii na programu, bude odstartován až v sobotu pozdě večer. Bude to tak vůbec poprvé, kdy se jezdci evropského šampionátu utkají v nočním závodě.
Průběžné pořadí ME po 2. závodechJezdci: |