Tato starověká monumentální socha s tělem lva a hlavou člověka stráží dodnes světoznámý areál pyramid v egyptské Gize. Mahmoud tvrdí, že podle návrhů to bude velmi rychlý okruh, i když stále ještě není jasně, jak to bude s jeho technickou a komerční stránkou. "Plány jsou momentálně hodně daleko," řekl prezident Autoklubu Egypta.
"Na projektech pracujeme od července 1998 a nyní máme kompletní povolení a podporu ze strany egyptské vlády. Rozhovor s Bernie Ecclestonem byl velmi pozitivní, naše snahy podpořil. Zatím ještě nevím, kde trať bude přesně stát. Může to být u břehu Rudého Moře, ale také okolí Káhiry je samo o sobě hodně kouzelné. Okruh by mohl být na západním břehu Nilu asi deset minut od pyramid, které by televiznímu přenosu dodaly nádherné kulisy. V této lokalitě také nejsou žádné problémy s archeology, což je hodně důležité," dodal Ashraf Mahmoud.
Egypt je další z řady zemí, které mají zájem o vlastní velkou cenu F1. Nový autodrom se začal nedávno budovat jižně od Moskvy, své plány představili také zástupci Libanonu, Spojených Arabských Emirátů či Turecka. O návrat mezi elitní tratě se také uchází jihoafrické Kyalami, které bylo vyškrtnuto v osmdesátých letech v rámci sankcí proti apartheidu.
Expanze formule jedna bude ale mít za následek, že z kalendáře vypadne minimálně jedna ze stávajících evropských velkých cen. Jako nejžhavější kandidáti na vyhazov jsou považovány okruhy v Imole a Nürburgringu, protože Itálie i Německo již jednu velkou cenu mají.