Že bude výlet do Velké Británie z českého hlediska zahozeným víkendem, to se ukazovalo již ve volném tréninku. Josef Král dosáhl jen 21. času, o desetinu za kolegou Palmerem. Dobře, skutečnost, že se vozy Arden „rozjíždějí do závodních podniků“ jaksi pomaleji, než kokurence, se stalo známým celosezonném jevem – tentokrát se ale červené vozy rodiny Horner nedokázaly patřičně rozjet ani při rozhodující kvalifikaci. „Dnešní kvalifikace nebyla ničím jiným než loterií,“ bědoval Král.
Že po devíti minutách vytýčené půlhodinky začalo pršet, ale není omluvou. Špičkoví piloti jako Bianchi nebo Grosjean měli stejně tak dobrý výhled na nebe jako Král a - dobré časy rychle „v suchu“. Je to spíše profesionelní práce týmu Arden, která vypadá totálně nezvládnutá. Josef musel do hlavního závodu vyrazit znovu z beznadějného pozice: tentokrát z dvaadvacaté.
Pole-position si vybojoval Jules Bianchi, tedy pilot který také stojí jaksi „zády ke zdi“: Ferrariho trojka zůstala letos zatím mnohé dlužna a potřebovala nutně špičkový výsledek. První řadu s Francouzem tvořil výborný Portugalec Alvaro Parente, druhou zabraly oba vozy Racing Engineeringu s Vietorisem a Closem, protože byl třetí Grosjean penalizován za svou akci na startu minulého závodu ve Valencii.
„Atmosféra na Silverstonu je ale fantastická. Tohle se skutečně jen tak nevidí. Bude-li přát počasí v sobotu, bude to skvělý zážitek,“ těšil se Král na první závod série evropských tradičních okruhů – po Silverstone zavítá GP2 na Nurburgring, pak do Budapesti, Spa a Monzy.
Více, než „hezký zážitek“ si ovšem slibovali favorité. „Chci a musím vyhrát“, shrnul Bianchi. „Ze třináctého místa na startu musím definitivně dojet pro body. V Monaku jsem dojel z poslední pozice čtvrtý...“ plánoval lídr celkového pořadí Grosjean.
Déšť na staru sliboval zábavu, i když se pole do závodu rozjelo za Safety-Carem, tak jek je to v „moderních dobách“ zvykem.
Poleman Bianchi tedy neměl problém, udržet své vedení, i když se jelo naostro. Za ním se počátečně seřadili Parente, Vietoris, Clos, Chilton a Ericsson.
Pořadí bylo za svízelných podmínek kupodivu relativně konstantní, jen výborný Grosjean se dle očekávání propracovával kupředu. Nejdůležitějším prvkem této fáze závodu bylo rozhodnout, kdy zajet do boxů pro bezprofilové slicky.
Kolem poloviny závodu oschla přestavěná dráha Silverstone konečně natolik, že se všichni pustili do přezouvání. Nové pořadí pak znělo Bianchi s Vietorisem v těsném sledu, Ericsson, Clos, Grosjean a Gutierrez. Josef Král byl sedmnáctý, nedokázal ale tuto pozici udržet...
Třináct kol před cílem se rozpoutal krásný duel o vítezství. Bianchi a Vietoris si několikrát prohodili pořadí, než se Francouz přeci jen prosadil a dojel si průměrem 170km/h pro zasloužený první triumf v této třídě. S ním vystoupili na stupínek vítězů Vietoris a Ericsson. Romain Grosjean navýšil čtvrtým místem své celkové vedení a pole-position pro neděli si osmým místem zajistil Giedo van der Garde.
Králův „skvělý zážitek Silverstone“ vedl k 23. místu v cíli – za ním byl klasifikován jen Herck, který startoval z boxů...
Výsledky sobotního sprintu GP2 v Silverstone1. Jules Bianchi (Fra.) ART 58:40,01s Celkový stav šampionátu: |