Josef Král ještě nikdy naostro Monakem nejel a od prvních minut čtvrtečního tréninku to bylo znát. V poledním třicetiminutovém volném tréninku se opatrně učil trať mezi St. Devote a Rascasse, zatímco ostřílený monacký expert Maldonado jezdil hned od slůvka "go" časy o 6 sekund rychlejší.
Široké pole 24 jezdců ani minutku nezahálelo - na trati bylo ustavičně téměř 20 monopostů. Josef soustředěně kroužil po neznámé trati a byl jedním z nejpilnějších jezdců. Jeho snažení ovšem dlouho stačilo jen na poslední čas. Až svým 20. z 21. kol stáhl na Maldonada tři vteřiny, nechal tím za sebou alespoň Gonzalese, Zaugga a Arabadžijeva.
"Monako je strašný nářez," hodnotil s bojovným výrazem trénink. "První kola jsem vůbec nevěděl, kde mi hlava stojí. Po každém přeřazení se na hrbolech auto rozhodilo a musel jsem ho rovnat. Svodidla byla kolikrát tak blízko, že bych mezi ně a auto nestrčil ruku."
Nezbývalo než věcně probrat společně s inženýrem zkušenosti a přiučit se z nich pro odpolední kvalifikaci. Ztráta 6 desetin na kolegu Ericssona přitom 19letému mladíkovi jistě také nedodala na klidu.
"Marcus není moc daleko," hodnotil Král. "V kvalifikaci bych chtěl jít před něj, s předním umístěním ale nepočítám. Je nás tady opravdu jen pár, kteří jsme zde nikdy nezávodili," uvedl.
Situaci jezdce z Hradce Králové odpoledne komplikovalo počasí: na Azurovém pobřeží se totiž rozpršelo. Maldonadovi to nebránilo v tom, aby opět vypálil na asfalt řadu nejrychlejších kol – za to pro nováčky tím o několik otazníků přibylo. Král na špičku ztrácel kolem 5 vteřin. Po 12 kolech si český jezdec nechal v boxech znovu nastavit svůj vůz a výrazně se zlepšil. Na nejrychlejšího se dotáhl na 3,5 sekundy, v celkovém hodnocení to ale stačilo jen na neuspokojivé 20. místo.
Byla to poslední kola kvalifikace, kdy většina jezdců na osychající trati dosáhla stylem všechno nebo nic svých nejlepších časů. A nakonec to byli zkušení piloti, kteří se prosadili. Tento finiš nejlépe vyšel Španělovi Closovi z týmu Racing Engineering, který se prosadil o 33 tisícin před Perezem z Mexika.
Maldonadovi závěr tréninku nevyšel. Skončil v bariéře první zatáčky a bude tvořit druhou řadu společně s dalším "veteránem GP2" Valeriem. Tato nehoda, a následující havárie Valsecchiho na stejném místě, se postaraly o žlutou fázi a znemožnily ostatním zlepšení.
Jako nejlepší nováčci půjdou zítra v 11:15 hodin do závodu ze třetí řady nedělní vítěz z Barcelony Fabio Leimer a nový francouzský talent Jules Bianchi.
Králův týmový kolega Ericsson byl o 1,1 sekundy rychlejší než Čech a vyrazí zítra ze 7. řady společně s Číňanem Tungem.
Bohužel pro Krále přišlo další relativně neuspokojivé vystoupení stáje Super Nova. Vyhlídky pilotů Davida Searse na body jsou opravdu mizivé.
kvalifikace GP2 v Monaku:1. Dani Clos (Šp.) Racing Engineering 1:37,572 s |