Ericsson v pátek porvé nejrychlejší v kvalifikaci
Čtvrtá sezona GP2 Marcuse Ericssona nezačala v Malajsii a Bahrajnu právě podle jeho očekávání. Do Španělska přicestoval švédský talent číslo jedna s nulou na bodovém kontě a to ve voze čerstvého mistra Valsecchiho... V kvalifikaci se mu ovšem podařila dokonalá rehabilitace: nad Barcelonou visel černý mrak zvěstující blížící se průtrž mračen, a proto se konkurence vydala hned od první minuty na honbu za rychlými časy.
Ericsson si ve žluté DAMS-Dallaře vedl nejlépe a od začátku byl v čele. Své výsadní postavení potvrdil koncem session (zůstalo kupodivu sucho), když i na druhé sadě měkkých pneumatik zajel znovu nejlepší čas. Výsledkem byla první pole-position jeho kariéry. První startovní řadu překvapivě doplnil Ericssonův týmový kolega Stephane Richelmi, na Brazilce Nasra, který dominoval dopolední volný trénink, zbylo jen třetí místo.
Za Samem Birdem se kvalifikovali oba lídři celkového pořadí Coletti a Leimer, až za nimi se směl zařadit vysoce ceněný James Calado. Katastrofálně probíhá sezona i nadále pro dřívější tým Josefa Krále, Addax. Španělé, kteří dříve byli garantem pro vítězství a tituly, se zjevně rozloučili i se středem pole a znovu obsadili místa až daleko vzadu (Rosenzweig 16. a Haryanto 22.).
První triumf Robina Frinjse v GP2 v sobotu
"Přál bych si čisté a klidné první kolo, po kterém bych mohl převzít kontrolu nad závodem. Kvůli kolegovi vedle mne si starosti nedělám. Stephane je dobrý a férový závodník," těšil se dvaadvacetiletý Ericsson na sobotu. Začátek závodu vyšel Ericssonovi skutečně podle přání. Po startu se ujal vedení, které osm kole s přehledem obhajoval vůči Colettimu, Nasrovi a Richelmimu.
Švédova brzká zastávka v boxech sice nebyla z nejlepších, přeci jen ale dokázal udržet první místo. Po deseti kolech se ovšem zamotal do souboje skupiny odpadlíků, Bird a Palmer jej v poslední šikaně vzali do kleští – a ulomili nešťastnému Marcusovi přední závěs! Palmer byl za tuto akci po závodě penalizován 20 trestnými vteřinami.
Z povedené a dobře načasované výměny pneumatik nejvíce těžil Robin Frijs, který doposud jezdil na šestém místě. Pilot stáje Hilmer poté vedl před zuřivě bojujícími Palmerem, Birdem, Colettim a Nasrem v těsném závěsu. Kolo za kolem předváděl úřadující mistr seriálu WSbR svůj výjimečný talent a držel ve svém teprve třetím závodě GP2 mnohem zkušenější borce za sebou.
Nizozemec při tom jistě rád zaznamenal ve zpětných zrcátkách, že si jeho pronásledovatelé nedarovali ani centimetr a často v vzájemných soubojích bok po boku opouštěli ideální stopu. Životnost pneumatik si nejlépe dokázal rozhodit Felipe Nasr. Šest kol před koncem si podal Colettiho, o kolo později Birda a během dalšího okruhu i Palmera, přičemž zavadil o Angličanovo zadní kolo. Toho chtěl využít Bird, krajan jej ale vytlačil mimo trať. To již tuto skupinu ze zadu dohnali rozjetí Lancaster s Dillmannem a začali míchat pořadím – jaký to byl závod!
I to samozřejmě hrálo do karet Frinjsovi a 22letý Nizozemec si bezchybným výkonem dojel nejen pro první triumf své kariéry, ale i pro první vítězství německé stáje Hilmer Motorsport. Jedním z prvních gratulantů byla Monisha Kaltenbornová, Robin je na papíře trojkou Sauberu F1. "Stále se ještě učíme ohledně chování pneumatik. Před závodem jsme ale rozhodli brzy měnit a bylo to výborné rozhodnutí," vysvětloval Frinjs svou situaci v cíli. Nasr si dojel pro hromadu bodů za druhé místo před Palmerem, který na trati těsně ubránil třetí pozici před výborným týmovým kolegou vítěze Lancasterem, Colettim a Dillmannem.
Fabio Leimer zažil hroznou sobotu. V prvním kole kolidoval s Caladem, musel měnit příď vozu a dojel mimo bodovaná místa.
Coletti v neděli zvýšil celkové vedení
V neděli si Stefano Coletti vylepšil své bodové konto vítězstvím a základní kámen k tomu položil výborným startem. Poleman Cecotto se nechtěl dobré pozice vzdát bez boje a oba vozy se při tom střetly, Coletti se ovšem prosadil a dojel si poté bez problémů pro plný počet bodů.
Svou formu ze soboty naplno potvrdil Robin Frinjs. Začátkem závodu se dokázal prosadit vůči Rossimu a Nasrovi a v posledních kolech sprintu dokonce dotáhl náskok vedoucího Colettiho. Možná, že se z mladého Nizozemce stane jeden z horkých kandidátů na titul mistra – pokud najde finance pro další závody. Colettiho největší soupeř v tomto ohledu je po Barceloně Felipa Nasr. Brazilec dojel v neděli třetí a bodově předstihl Švýcara Leimera, který vyšel znovu naprázdno.
Za čtvrtým Palmerem se velmi agresivní Cecotto postaral svou blokádou páté pozice o vyslovenou zácpu a nedočkavá skupina za ním čítala deset vozů. Vzájemné strkanice nevyhnutně skončily nehodou: Haryanto urazil zadní křídlo Canamasase a polovina skupiny se ocitla mimo trať. Ve vzniklém chaosu nejlépe reagoval Američan Rossi a dojel si před Cecconem a Abtem pro šesté místo.
Příští podnik absolvuje GP2 v úzkých ulicích Monaka a pokud také tam mladí jezdci nastoupí podobně agresivně naladěni, má se publikum nač těšit.
1. | Robin Frijns | (Niz.) | Hilmer | 1h00m38.896s |
---|---|---|---|---|
2. | Felipe Nasr | (Braz.) | Carlin | + 3.316s |
3. | Jon Lancaster | (Brit.) | Hilmer | + 12.609s |
4. | Stefano Coletti | (Mon.) | Rapax | + 13.329s |
5. | Tom Dillmann | (Fr.) | Russian Time | + 14.325s |
6. | Alexander Rossi | (USA) | Caterham | + 17.160s |
7. | Kevin Ceccon | (It.) | Trident | + 17.504s |
8. | Johnny Cecotto Jr | (Ven.) | Arden | + 24.013s |
9. | Rio Haryanto | (Indon.) | Addax | + 32.024s |
10. | Jolyon Palmer | (Brit.) | Carlin | + 32.290s |
1. | Stefano Coletti | (Mon.) | Rapax | 41m49.895s |
---|---|---|---|---|
2. | Robin Frijns | (NIz.) | Hilmer | + 0.691s |
3. | Felipe Nasr | (Braz.) | Carlin | + 7.212s |
4. | Jolyon Palmer | (Brit.) | Carlin | + 12.129s |
5. | Johnny Cecotto Jr | (Ven.) | Arden | + 35.593s |
6. | Alexander Rossi | (USA) | Caterham | + 36.991s |
7. | Kevin Ceccon | (It.) | Trident | + 38.483s |
8. | Daniel Abt | (Něm.) | ART | + 39.645s |
1. | Stefano Coletti | 93 b. |
---|---|---|
2. | Felipe Nasr | 76 b. |
3. | Fabio Leimer | 54 b. |
4. | Robin Frinjs | 37 b. |
5. | Sam Bird | 33 b. |