Tým DAMS vládne kvalifikaci
Pouze pět dní po sprintu v Silverstonu se šestiválce renault formule GP2 rozeřvaly na Nürburgringu. Na západě Německa vládlo perfektní počasí a teplo svědčilo v pátek především žlutým monopostům stáje DAMS. V dopoledním volném tréninku byl nejrychlejší výborný Nizozemec Frijns a to, že ho přijel podpořit věhlasný krajan Jos „The Boss“ Verstappen, při tom asi hrálo jen malou roli. Za trojkou Sauberu-F1 se seřadili Bird, Evans, Leimer a Coletti.
O startovní pozice es jelo večer. Na špičce se hned usadil dvojnásobný poleman sezony Marcus Ericsson a za ním se o druhou příčku přetahovali Nasr, Frijns a Evans. Když už se zdálo, že se Švéd bude radovat ze svého třetího prvenství v kvalifikaci, překvapila všechny pozorovatele tři minuty před koncem session DAMSova dvojka, Stephane Richelmi. Hubený pilot z Monaka vykouzlil na asfalt čas o 28 setin rychlejší, než týmového kolegy a Driotova ekipa tím obsadila první startovní řadu.
„Je to má první pole-position a jsem samozřejmě nadšen. Zítra bych se chtěl vyvarovat chyb minulosti a dojet hodně vepředu. Auto je výborné, takže si vypočítávám dobré šance,“ radoval se Richelmi, kterého ovšem kolega Ericsson hned schladil: „Výborné auto máme oba a já dokážu být pěkný tvrďák!“ hrozil Švéd asi jen napolo z legrace...
Za žlutou první startovní řadou se srovnali Frijns, Evans, Nasr a Leimer. Překvapením byly poněkud slabé výkony obou favoritů na titul: Bird se musel spokojit s devátým a Coletti jen s třináctým místem na startu. Prvních sedmnáct (!) vozů se vtěsnalo do jediné sekundy. Jaký to příslib pro oba závody.
Konec smolné série Marcuse Ericssona
Nepřekvapilo, že to byl nadmíru zkušený Ericsson, kdo v sobotu předvedl nejlepší reakci na startu a usadil se před polemanem Richelmim. Hegemonii obou vozů DAMS se snažil narušit Evans, udělal tak ale příliš optimistickým brzdícím manévrem, který jej vynesl nejen z první zatáčky, ale i z bodovaných míst.
Jezdci na špičce měli málo času na to, aby sledovali, jaký chaos se rozpoutal za nimi: ještě na startovní rovince uzavřeli Abt a Berthon skulinku, do které právě mířil Ceccon. Ital se vznesl a po piruetě ve vzduchu přistál na stojícím Quaife-Hobbsovi. Pole se tedy v pořadí Ericsson, Richelmi, Nasr, Frijns, Caldo, Leimer a Binder na čtyři kola seřadilo za Safety car.
Ericsson ani poté nepřenechal nic náhodě a než se ostatní probrali, měl dvousekundový náskok na Richelmiho, který poněkud brzdil skupinu za sebou. Nasr a Binder se nechali strhnout k brzké zastávce v boxech – a vše tím ztratili...
I ostatní vozy na špičce měly do desátého kola vyměněno, mechanici na Nürburgringu ale nebyli ve formě. Richelmiho mechanik se zvedákem při příjezdu pilota upadl, u Bindera se nechtělo chytit zadní kolo, a chudák Evans upadl mechanikům Ardenu ze zvedáku úplně... Richelmiho proto po výjezdu z boxů předjeli Nasr, Calado a Frijns – sen o dvojitém vítězství DAMSu se tedy rozplynul.
Mimo bezchybně úřadujícího lídra Ericssona si závod nejlépe rozvrhl Coletti. První muž celkového hodnocení měl závěrem závodu nejvíce es v rukávu a po Richelmim předjel i Nasra. Zatímco se Brazilec s opotřebovanými pneumatikami sotva mohl soupeřům bránit, vrhl se rozjetý Coletti společně s Leimerem na třetího Frijnse. Jejich souboj vyvrcholil strkanicí v posledním průjezdu šikanou a ve svých akcích použili i vjezdu do boxů. Coletti se při tom tvrdě prosadil a dojel za Caladem třetí. Šikovně tak zvýšil svůj bodový náskok v šampionátu.
„Tahle sezona zatím byla dost trpká. Byli jsme sice rychlí, ale bez výsledků. Teď konečně vše sedlo. Koneckonců jsem neměl na vybranou: ze Švédska sem přicestoval můj fanclub. Ti blázni seděli téměř 24 hodin v autobusu – kdybych zase vypadl, tak by mne asi přizabili!“ smál se veselý Ericsson.
Lancaster si zopakoval sprint ze Silverstone
Tom Dillmann, který si vysloužil nedělní pole-position osmým místem v sobotu, zná Nürburgring z juniorských německých tříd výborně, při zelené ale krátce zaváhal. Tohoto momentu chladně využil Jon Lancaster vedle něj a situace měla vlastně rozhodnout o vítězi. Také Frijns a Nasr předvedli katastrofální odpichy – shodou okolností spolu měli později kolidovat. Z prvního kola se pole vrátilo v pořadí Lancaster, Dillmann, Calado, Leimer, Ericsson a Bird.
Dillmann pak brzdil vozy za sebou, což vedlo k několika zajímavým situacím mezi Caladem a Leimerem. Všeobecně se očekávalo, že až Calado překoná bariéru Dillmanna rychle zatočí i s Lancasterem. Po čtyřech kolech byl Calado skutečně druhý, Lancaster ovšem dokázal na rychlá kola krajana vždy odpovědět a James se nikdy nedokázal dostat do závětří Hilmerova jezdce.
Často podceňovaný Lancaster si tedy zopakoval husarský kousek ze Silverstone (na Nürburgringu to bylo kvůli Caladovým útokům mnohem težší) a znovu vyhrál nedělní sprint! Třetí dojel osamělý Leimer a o čtvrté místo se posledních osm kol zábavně přetahovali Ericsson, Nasr, Bird, Cecotto, Rossi a Evans. Při tom se prosadili především oba Jihoameričané, zatímco Ericsson zůstal bez bodů.
Coletti kvůli problémům s pneumatikami navštívil boxy a nebodoval – přesto je jeho náskok deset závodů před koncem sezony relativně uspokojující.
1. | Marcus Ericsson | (Švéd.) | DAMS | 1h00m16.988s |
---|---|---|---|---|
2. | James Calado | (Brit.) | ART | +7.860s |
3. | Stefano Coletti | (Mon.) | Rapax | +14.915s |
4. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering | +15.061s |
5. | Stephane Richelmi | (Mon.) | DAMS | +15.119s |
6. | Robin Frijns | (Niz.) | Hilmer | +15.272s |
7. | Jon Lancaster | (Brit.) | Hilmer | +17.156s |
8. | Tom Dillmann | (Fr.) | Russian Time | +17.823s |
9. | Felipe Nasr | (Braz.) | Carlin | +24.265s |
10. | Johnny Cecotto | (Ven.) | Arden | +24.333s |
1. | Jon Lancaster | (Brit.) | Hilmer | 42m37.655s |
---|---|---|---|---|
2. | James Calado | (Brit.) | ART | +1.528s |
3. | Fabio Leimer | (Švýc.) | Racing Engineering | +25.797s |
4. | Felipe Nasr | (Braz.) | Carlin | +27.527s |
5. | Johnny Cecotto | (Ven.) | Arden | +32.336s |
6. | Alexander Rossi | (USA) | Caterham | +34.479s |
7. | Mitch Evans | (Niz.) | Arden | +34.751s |
8. | Sam Bird | (Brit.) | Russian Time | +36.635s |
1. | Stephane Coletti 135 b. |
---|---|
2. | Felipe Nasr 108 b. |
3. | Sam Bird 90 b. |
4. | Fabio Leimer 88 b. |
5. | James Calado 84 b. |