Z vítězství se nakonec těšil Ital Filippi, Král ale uhájil na ojetých pneumatikách třetí místo. Mistrem šampionátu se v Belgii předčasně stal Romain Grosjean.
Pokud někdo považoval tvrzení, že se v Ardenách mění počasí každých deset minut za pověru, ten byl již v pátek poučen realitou. Dopolední volný trénink začal za bouřky a blesků a déšť se poté stačil několikrát vystřídat s typicky letním slunečným dnem.
Vyhrával ten, kdo měl v daný okamžik nazuté správné pneumatiky a správné nastavení podvozku. Grosjeanův tradičně nejrychlejší čas měl ovšem do velké míry co dělat s jezdcovými schopnostmi. Ani druhá pozice Michaela Hercka nepřekvapila – Rumun zde před rokem zajel nejrychlejší kvalifikaci vůbec.
Josef Král ztrácel na Grosjeana 2,5 sekundy, byl ale v pohodě: "S tak silným vozem jsem tu ještě nejel. Opatrnost byla na místě."
Uspořil si tak trapasu stylu kolegy Palmera. Nováček šel do hodin a do bariéry hned v první zatáčce, při prvním přidání plynu... "To se může stát. Na tom místě je hrbol, a tahle auta mají obrovský výkon," omlouval Palmera Král.
Odpolední kvalifikace začala za deště. Od začátku jí dominoval dobře naladěný Němec Christian Vietoris. Po čtvrthodince ovšem pršet přestalo a široké válce pirelli rychle vysoušely ideální stopu. Vietoris ve svém posledním kole šokoval konkurenci, když byl o vteřinu a půl rychlejší než všichni ostatní. "Výborně jsem si pro tento útok připravil pneumatiky a auto mělo perfektní nastavení," vysvětloval Němec, který si pro sobotní závod přál déšť.
Druhý Filippi viděl důvod ztráty ve skutečnosti, že ve svém rychlém kole ubral pod žlutou vlajkou více, než poleman. Vietoris ale nebyl potrestán. Do druhé řady se postavili Bianchi s Herckem, třetí tvořili Ericsson s Carrollem a až ze sedmého místa šel do závodu favorit Grosjean. Josef Král se nacházel mezi poraženými – zatím. Patnácté startovní místo nedávalo mnoho důvodů k optimismu.
V sobotu se starovalo za slunečna, ale na mokré vozovce. Oba vozy Coloni start zaspaly, zato Vietoris vyrazil vítečně. Svůj nejlepší start roku předvedl i Josef Král. "Udělal" šest míst, zatímco se za lídrem seřadili Bianchi, Grosjean a Ericsson. Příštích deset kol zůstalo sucho a Vietoris kontroloval špičku. Král útočil na osmého Fauzyho a při tom musel dávat pozor na Close s Cecottem za sebou.
Následující průtrž mračen zatlačila jezdce do boxů pro pneumatiky se vzorkem a Král využil situace, aby se probojoval na osmou pozici. Větší problém s počasím měli Leal a především Coletti, který zezadu vrazil do Alešina a zůstal zraněn ve vraku. Monačan utrpěl zranění dvou obratlů a sezona pro něj skončila. Na trať vyjel safety-car, katerý zůstal před polem až do předposledního kola.
Jezdci měli problém s klesající teplotou motoru, která velí manažementu elektroniky "vypni!" "Můj motor chtěl několikrát zastavit," stěžoval si Král. Zkušený Grosjean po závodě prozradil neuvěřitelný trik: "Jezdil jsem hodně špínou, abych ucpal otvory chlazení!"
Obětí zimy se stal Ericsson, jehož vůz zůstal stát, což pro Krále znamenalo posunutí na sedmé místo. Sprint posledního kola diváky pobavil, Vietoris si ovšem vítezství nenechal vzít a také ostatní jezdci si nedovolili žádnou hloupost. Smolařem se stal znovu Johnny Cecotto, jehož motor vypnul doslova na posledních metrech.
Romain Grosjean se díky bodům za třetí místo stal tři závody před koncem sezony zaslouženým mistrem. Jedním z prvních gratulantů byl šéf Renaultu-F1 Eric Boullier, tak by se měla vyvíjet Francouzova budoucnost.
Josef Král byl FIA dodatečně posunut za Fauzyho na osmé místo, jeho smutek však nebyl velký – vždyť to znemenalo pole-position pro neděli!
V neděli se na Čecha ráno smálo nestálé belgické slunce a Josef udělal vše správně. Po výborném startu využil toho, že zbytek pole brzdil Cecotto a vyjel si pěkný náskok.
Jezdcem s největším tahem kupředu byl ovšem Luca Filippi. Po sedmi kolech byl druhý a vydal se na stíhání lídera, který měl již slušný náskok sedmi sekund.
Jedenáct kol před cílem ale Král o všechno přišel: Fabio Leimer rozpůlil svou Rapax-Dallaru hororovým letem do hrazení Radillonu a celé pole se seřadilo za safety carem.
Když se smělo jet naplno, zbývalo sedm kol a Filippi dokázal Krále předjet hned při prvním brzdění na konci rovinky Kemel. Král poté nezadržel ani Bianchiho, jen Grosjeanovi se dokázal ubránit a dojet pro pěkné třetí místo.
"Má taktika byla, vyjet si na začátku závodu náskok. Tomu odpovídal i stav mých pneumatik na konci. Filippi a Bianchi si závod asi rozdělili jinak – nebyli k udržení," rekapituloval Josef Král u něhož radost z poháru převyšovala smutek nad ztrátou možného vítězství.
Výsledky podniku GP2 ve Spa-Francorchamps:Hlavní závod: Sprint:: Celkový stav mistrovství GP2: |