„Mám velký cíl – finále Race to Oman,“ jmenoval 29letý rodák z Rožnova pod Radhoštěm vrcholnou akci Challenge Tour pro 45 nejlepších hráčů, z nichž si 15 zajistí postup na prestižní European Tour.
Matuš získal kartu na druhý nejvyšší evropský okruh Challenge Tour z Pro Golf Tour. Devětkrát skončil v desítce, pokaždé prošel cutem a v květnu oslavil v St. Pöltenu turnajový vavřín. Na závěrečném podniku zvládl tlak, obsadil dělenou druhou příčku a šesté místo v konečném hodnocení německé série mu zajistilo postup.
„Je to práce celého týmu,“ vyzdvihl Matuš své okolí. Vděčný byl trenérům i manažerovi. „Celou dobu jsem měl švih pod kontrolou a neměl jsem úlety, abych se měsíc srovnával. Konzistentní golf potvrzují čísla,“ poukázal na zmíněných 141 ran pod par, které nasbíral především na Pro Golf Tour a na českých akcích. Pro srovnání, loni měl podle statistik časopisu Golf Digest C&S celkovou bilanci jen 18 ran pod par.
V tuzemské konkurenci patří Matuš dlouhodobě k nejlepším profesionálům. Před třemi lety ale prožíval těžké období.
„Nevěděl jsem, jak se posunout dál. Na Čeladné jsem si to lepil sám. Plácal jsem to bez trenéra. Lidi mě plácali po zádech, když jsem vyhrál turnaj, ale šlo v uvozovkách jen o českou ligu, což mi nestačí,“ podotkl. Proto odešel do Prague Golf Teamu. „A tady se to rozjelo. Byla to zkouška, jestli obstojím a dokážu přejít přes bolest, což se povedlo,“ těší dnes Matuše.
Na švihu spolupracuje s Jiřím Němečkem, s krátkou hrou mu pomáhá Karel Skopový junior. Začal rány mnohem lépe kontrolovat a skórovat.
K herní pohodě přispělo také narození dcery
„Byla to systematická práce a hlavním zlomem je pak sebevědomí. Tým mě dobře nastavil, a když věřím švihu, svému psychologovi, věřím i sobě,“ řekl 689. golfista světového žebříčku.
V září se mu narodila dcera Anna a pohoda v osobním životě se projevila i na jeho hře. „Občas jsem se přichytil, že jsem se podíval na fotku v mobilu a přivedlo mě to k jiným myšlenkám,“ přiznal Matuš a doufá, že i díky tomu se na Challenge Tour příští rok prosadí. „K tomu je potřeba dál se držet stabilní hry a procházet co nejvíc cuty. Jednou dvakrát za sezonu uletět a ono se tam dostanete,“ má jasno.
Nyní má před sebou delší čas na přípravu než dříve. Sezona začne koncem března a do té doby chce ještě zlepšit kondici a pracovat na zpřesnění dlouhých ran.
„Budou delší hřiště, proto musím připravit delší hru, aby byla stabilnější. Jedna nebo dvě zásadní změny hlavně u driveru musí přijít,“ plánoval Matuš.
Před Matušem si stejnou cestou zajistil kartu na Challenge Tour Marek Nový, ale v půlce sezony mu došly finance. Matuš doufá, že ho podobný osud nečeká, protože na rozdíl od Nového má za sebou svůj tým. Náklady na cestování, caddieho, přípravu a startovné se pohybují mezi třemi až čtyřmi miliony korun. „Pevně doufám, že se přidají i silné české firmy, protože tady nemáme špatné hráče,“ míní Matuš.