Vedení rakouského týmu stále trvá na tom, že se snaží zlepšovat závod od závodu a na titul nikdo z nich nemyslí. Průběžné druhé místo mezi letošními konstruktéry jde prý mimo ně.
Adrian Newey, hlavní konstruktér a tvůrce technického zázraku, monopostu RB4, dokonce před přílišným optimismem svůj tým varuje.
"Vždy, když jsme začali někde přemýšlet o titulu, výkony šli dolů. Musíme se zlepšovat a tvrdě dřít závod od závodu. Velikášské cíle v hlavě jen zhoršují pozornost pří řešení aktuálních problémů," uvedl britský aerodynamik.
"Když bojujete o titul, začínáte riskovat. A to se nemusí vyplatit. My zatím hledáme způsob, jak vyhrát nejbližší závod. Nic jiného nás nezajímá," dodal.
Uznávaný konstruktér, který vyhrával závody v F1 s Williamsem a McLarenem, chtěl ještě loni z formule 1 odejít. Ale nová pravidla mu vlila novou krev do žil. Zas jednou mohl do práce zapojit svou intuici a osobité řešení nových problémů.
Výsledkem je stroj, který se nejvíce liší od zbytku startovního pole. Neweyho Red Bull se svou unikátní konstrukcí přídě a bočnic tolik liší, že ani nehrozí, že by ho letos někdo napodobil.
"Pokud jste v situaci, jaká byla loni, to znamená se zcela stejnými technickými předpisy od roku 2006 a s minimem opravdových změn od roku 1998, ve výkonnosti rozhoduje výše rozpočtu a počet testů v aerodynamickém tunelu. V tomto ohledu je letošní sezona návratem do starých časů," vysvětloval Newey.
Na základě svých zkušeností rozhodl Newey už minulý rok, že Red Bull postaví vůz bez systému KERS, který označil za příliš těžký, a že, jako jediný ze všech konstruktérů F1, nevyužije možnost pohyblivých klapek předního křídla.
Výsledkem se stala druhá nejrychlejší formule 1 sezony 2009. Vítěz, který nepotřebuje dvojitý difuzor. Vítěz, který má větší důvěru novinářů než Button a jeho Brawn.