Lotus Renault
Jediným týmem ze tří zmiňovaných, který má v plánech útok na nejpřednější příčky, je Lotus Renault. Francouzská automobilka už není majoritním vlastníkem stáje, ale jako dodavatel motorů zůstala v názvu. Stáj je s malajsijským Lotusem ve sporu o slavné jméno a soud má začít v březnu. Zatím má formule 1 Lotusy dva.
V padoku okruhu ve Valencii, kde v únoru startují testy před novou sezonou, zaujal Lotus Renault černozlatou barvou stroje R31 odkazující na historická vítězství britské značky slavného konstruktéra Colina Chapmana. To je však jediné, co má s Lotusem, v kterém vyhrával Ayrton Senna, společného. Snad už jen právě jméno Senna, protože Ayrtonův synovec Bruno se zařadil do řady zkušebních jezdců stáje, spojuje Lotus Renault se svým historickým předchůdcem.
Závodními jezdci Lotusu Renault zůstali Robert Kubica (vlevo) a Vitalij Petrov.
Závodními piloty budou opět Robert Kubica z Polska a Vitalij Petrov, kterému se kokpit podařilo udržet díky ruským sponzorům i podpoře samotného ruského premiéra Putina.
Jedním ze čtveřice testovacích jezdců, kteří se ukázali při představení vozu, byl český pilot Jan Charouz, který stejnou roli zastával i minulou sezonu. Přestože do závodního kokpitu má stále daleko, díky němu má Česko v současné formuli 1 alespoň malý zápis.
Team Lotus
Malajsijský Lotus vstoupil před rokem do formule 1 jako nováček a nezískal jediný bod. Letos však chce závodit ve středu pole a dopomoci by mu k tomu měl právě představený vůz T128, vyvedený stejně jako před rokem v zelené barvě. Za jeho volantem budou opět sedět zkušený Ital Jarno Trulli a jeho finský kolega Heikki Kovalainen.
"Vůz 2010 byl vlastně jednorázový, byl vyrobený v časovém presu," přiznal technický ředitel Gascoyne. "Proto jsme na nové auto nepřevzali téměř žádné díly. Je to svým způsobem nový začátek a měl by být základem pro naše další monoposty."
Nový Lotus by měl tým dovézt z chvostu do středu závodního pole.
Největší změnou je motor. Od Cosworthu přešla stáj na pohonnou jednotku Renault, kterou shodou okolností používá také druhý (nebo první?) Lotus a mistrovský tým Red Bull. Od něj koupila malajsijská společnost převodovku a nechala se také inspirovat v designu. Součástí konstrukce je nastavitelné zadní křídlo, které pravidla od letošní sezony povolují, ale chybí systém rekuperace brzdné energie KERS, s kterým všechny favorizované stáje počítají.
Sauber
Švýcarský tým se zbavuje technologií, které zdělil po BMW a přechází na díly od Ferrari, s kterým má objevitel Massy nebo Räikkönena Peter Sauber dlouhodobě dobré vztahy. Proto má nový C30 hodně společného se svým "bratránkem", Ferrari F150.
Kromě motoru, který byl pod kapotou Sauberu už minulý rok, je to nově převodovka, hydraulika a systém KERS. Důsledkem toho je i velmi podobná konstrukce zavěšení kol. "Máme teď opravdu malou převodovku, která umožňuje další vylepšení v designu. Spolupráce s Ferrari nás může hodně zrychlit," vysvětluje technický ředitel James Key.
Mladíci Kamuj Kobajaši (vlevo) a Sergio Pérez dostali auto zásobené díly od Ferrari.
V kokpitu stáje bude stejně jako loni sedět talentovaný Japonec Kobajaši a vedle něj pojede Mexičan Pérez, který před rokem závodil v sérii GP2. Důvod jeho angažmá je prostý - Sauber zoufale potřeboval sponzory a spolu s mladým jezdcem dorazí peníze od nejbohatšího muže světa Carlose Slima, vlastníka telekomunikačního gigantu Telmex.