Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZEV TÝMUMinardi
ROK ZALOŽENÍ1980
STÁTItálie
DOMOVSKÁ STRÁNKAhttp://www.minardi.it
PRVNÍ VELKÁ CENAGP Brazílie 1985
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ0
VELKÉ CENY341
VÍTĚZSTVÍ0
BODY37
PRVNÍ MÍSTO NA STARTU0
NEJRYCHLEJŠÍ KOLA0
POHÁRY KONSTRUKTÉRŮ0
TITULY MISTRA SVĚTA0
ŠÉF 1Paul Stoddart
ŠÉF 2Gabriele Tredozi
VŮZPS02
MOTORAsiatech AT02 V10
JEZDCI 

HISTORIE
1985 (Ford, Motori Moderni). Pohár konstruktérů: 10. místo, 0 bodů. Jezdec: P.Martini.
1986
(Motori Moderni). Pohár konstruktérů: 11. místo, 0 bodů. Jezdci: A.de Cesaris, A.Nannini.
1987
(Motori Moderni). Pohár konstruktérů: 14. místo, 0 bodů. Jezdci: A.Nannini, A.Campos.
1988
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 1 bod. Jezdci: L.Perez Sala, A.Campos, P.Martini.
1989
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 6 bodů. Jezdci: P.Martini, L.Perez Sala, P.Barilla.
1990
(Ford). Pohár konstruktérů: 11. místo, 0 bodů. Jezdci: P.Martini, P.Barilla, G.Morbidelli.
1991
(Ferrari). Pohár konstruktérů: 7. místo, 6 bodů. Jezdci: P.Martini, G.Morbidelli, R.Moreno.
1992
(Lamborghini). Pohár konstruktérů: 12. místo, 1 bod. Jezdci: G.Morbidelli, C.Fittipaldi, A.Zanardi.
1993
(Ford). Pohár konstruktérů: 8. místo, 7 bodů. Jezdci: C.Fittipaldi, F.Barbazza, P.Martini, J-M.Gounon.
1994
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 5 bodů. Jezdci: P.Martini, M.Alboreto.
1995
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 0 bodů. Jezdci: P.Lamy, L.Badoer, P.Martini.
1996
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 0 bodů. Jezdci: P.Lamy, G.Fisichella, T. Marques, G. Lavaggi.
1997
(Hart). Pohár konstruktérů: 11. místo, 0 bodů. Jezdci: U.Katayama, T. Marques, J.Trulli.
1998
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 0 bodů. Jezdci: E.Tuero, S.Nakano.
1999
(Ford). Pohár konstruktérů: 10. místo, 1 bod. Jezdci: M.Gene, S. Sarrazin, L.Badoer .
2000
(Fondmetal). Pohár konstruktérů: 10. místo, 0 bodů. Jezdci: M.Gene, G.Mazzacane.


Giancarlo Minardi tušil, že se nikdy nevyrovná lidem jako Enzo Ferrari nebo Ron Dennis, ale pokračoval závod po závodu, rok po roce. Svou vášní a oddaností Formuli 1 si získává srdce mnoha fanoušků. Narodil se roku 1947. Ve 26 letech začal jezdit ve Formuli 2 s šasí Chevron a motorem Ferrari V6. Díky blízkým vztahům s týmem z Marenella jezdil v roce 1976 v barvách Scuderia Everest s bývalým vozem Formule 1. V roce 1980 byl konstruktérem nového šasí pro Alessandra Nanniniho, jezdícího také Formuli 2.

V roce 1985 jeho tým konečně vstoupil do Formule 1 s vozem, který měl motor Ford Cosworth. Jeho pilot, vítěz F3 z roku 1983, Pierluigi Martini, ale odjel pouze první dva závody sezóny.

Vrátil se do Formule 3 s dvojicí pilotů Andrea de Cesaris a Alessandro Nannini. Noví jezdci ale bohužel nejezdili lépe než Martini. Cesarise pro sezónu 1987 nahradil Adrian Campos, ale body stále nepřicházely. Následující rok se tým vrátil k motorům Ford Cosworth a zpět přišel také Martini. V Detroitu získal pro tým konečně první body, když dojel na šestém místě.

Martiniho spolujezdcem se stal talentovaný Španěl Luis Perez Sala a společně vytáhli Minardi mezi prvních deset týmů mistrovství světa. Oba totiž skončili do šestého místa v Silverstone, Martini dojel šestý v Adelaide a pátý v Estorilu (24. září 1989). Navždy se zapsal do historických statistik Minardi, když jel celé kolo na první pozici.

V roce 1990 bohužel skončili opět bez bodu. Vše se mělo zlepšit v následujícím roce, kdy od Ferrari získali motor V12. V Portugalsku dojel Martini ?tvrtý, deset sekund za třetím Jeanem Alesim na Ferrari a celkově tým skon?il v Poháru konstruktérů na sedmé příčce.

Před sezónou 1992 ztratili Martiniho a také motor Ferrari, který nahradil Lamborghini V12. Novými piloty byli vít?z Formule 3 Christian Fittapaldi a Gianni Morbidelli. Fittapaldi získal jediný bod sezóny v Suzuce. Minardi utrpěl velkou ránu těsně před začátkem mistrovství v roce 1995, když nezískal novou smlouvu s Mugen Honda. Spoléhali se tak na motory Ford a tým znovu zaznamenal jen jeden bod za šesté místo Pedra Lamyho v Grand Prix Austrálie.

Roku 1996 měl finanční potíže a skončil bez bodu. Dvě devátá místa Jarna Trulliho byla nejvyšší umístění týmu v sezóně 1997.

Giancarlo Minardi vlastnil 15 procent týmu. 70 procentní podíl koupil od Flavia Briatoreho roku 1998 Gabriele Rumi. Tým přešel k Fordu V10 a v roce 1999 angažoval testovacího řidiče Ferrari Lucu Badoera a nováčka F1 Marka Geneho. Následovala další jednobodová sezóna.

Badoer se rozhodl opustit tým a pokračovat jako testovací pilot Ferrari. Soutěžní dvojici s Markem Gene vytvořil testovací jezdec Minardi z roku 1999, Gaston Mazzacane. Znovu nedokázali získat žádný bod a skončili na desátém místě před Prostem. Tým na konci sezóny ztratil všechny sponzory, oba piloty a byl bez motoru pro nové období.

Jen několik týdnů před startem nové sezóny bylo oznámeno, že stáj koupil australský obchodník Paul Stoddart. To by měl být náznak zlepšení výkonů týmu Minardi.

Právě se stalo

20:47
Basketbalisty USK Praha povede další zahraniční trenér. Řeka Chrise Chugaze vymění na střídačce devátého celku uplynulé ligové sezony teprve pětadvacetiletý chorvatský kouč Dino Repeša, který trenérskou kariéru zahájil již v 19 letech. více...

20:18
Švédský fotbalový brankář Robin Olsen přestoupil z Kodaně do AS Řím. Italský celek si ho vyhlédl jako náhradu za Brazilce Alissona, který se přestupem do Liverpoolu za 65 milionů liber (1,9 miliardy korun) stal nejdražším gólmanem historie.






Najdete na iDNES.cz