Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZEV TÝMURenault
ROK ZALOŽENÍ1977
STÁTFrancie
DOMOVSKÁ STRÁNKAhttp://www.benettonf1.com
PRVNÍ VELKÁ CENAGP Brazílie 1986
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍGP Mexika 1986
VELKÉ CENY456
VÍTĚZSTVÍ47
BODY1592
PRVNÍ MÍSTO NA STARTU35
NEJRYCHLEJŠÍ KOLA47
POHÁRY KONSTRUKTÉRŮ1
TITULY MISTRA SVĚTA2
ŠÉF 1Flavio Briatore
ŠÉF 2Bob Bell
VŮZRenault R28
MOTORRenault V8 RS27 - 90°
JEZDCIAlonso, Piquet, Grosjean

HISTORIE
1986 (BMW). Pohár konstruktérů: 6. místo, 19 bodů. Jezdci: T. Fabi & G.Berger.
1987
(Ford). Pohár konstruktérů: 5. místo, 28 bodů. Jezdci: T.Boutsen, T.Fabi.
1988
(Ford). Pohár konstruktérů: 3. místo, 39 bodů. Jezdci: A.Nannini,, T.Boutsen.
1989
(Ford). Pohár konstruktérů: 4. místo, 39 bodů. Jezdci: A.Nannini, J.Herbert, E.Pirro.
1990
(Ford). Pohár konstruktérů: 3. místo, 71 bodů. Jezdci: A.Nannini, N.Piquet, R.Moreno.
1991
(Ford). Pohár konstruktérů: 4. místo, 38.5 bodu. Jezdci: N.Piquet, R.Moreno, M.Schumacher.
1992
(Ford). Pohár konstruktérů: 3. místo, 91 bodů. Jezdci: M.Schumacher, M.Brundle.
1993
(Ford). Pohár konstruktérů: 3. místo, 72 bodů. Jezdci: M.Schumacher, R.Patrese.
1994
(Ford). Pohár konstruktérů: 2. místo, 103 bodů. Jezdci: M.Schumacher, J.Verstappen, J.J. Lehto, J.Herbert.
1995
(Renault). Pohár konstruktérů: 1. místo, 146 bodů. Jezdci: M.Schumacher, J.Herbert.
1996
(Renault). Pohár konstruktérů: 3. místo, 68 bodů. Jezdci: J.Alesi, G.Berger.
1997
(Renault). Pohár konstruktérů: 3. místo, 67 bodů. Jezdci: J.Alesi, G.Berger.
1998
(Playlife). Pohár konstruktérů: 5. místo, 33 bodů. Jezdci: G.Fisichella, A.Wurz.
1999
(Playlife). Pohár konstruktérů: 6. místo, 16 bodů. Jezdci: G.Fisichella, A.Wurz.
2000
(Playlife). Pohár konstruktérů: 4. místo, 20 bodů. Jezdci: G.Fisichella, A.Wurz.


Luciano Benetton začínal u Formule 1 jako sponzor Tolemanova týmu Tyrell. Snažil se tak mládeži přiblížit svou barevnou linii oblečení.

Roku 1986 koupil Tolemanovu stáj, která se přejmenovala na Benetton. Vozy od začátku jezdily s velice silnými motory BMW. První vítězství v Grand Prix získal pro Benetton Gerhard Berger v Mexiku.

Sezónu 88' ukončil tým na třetím místě v Poháru konstruktérů a na tu následující si jeho piloti Johnny Herbert a Alessandro Nannini věřili ještě více. V tomto roce převzal tým Flavio Briatore a propustil Herberta, který se po nehodě v Brands Hatch nedokázal vrátit do optimální formy. Výpověď dostal také tehdejší manažer Peter Collins. Jediné vítězství si připsal Nannini v Japonsku po diskvalifikaci Ayrtona Senny.

V dalším roce se týmu upsal Nelson Piquet. Přestože přišel na sklonku kariéry, zaznamenal ještě několik úspěchů. Po kolizi Senny a Prosta vyhrál v Japonsku. Celkový obrat k lepšímu však nastal až roku 1991 s příchodem Michaela Schumachera. Ten zářil hned od začátku a zastínil svého zkušenějšího kolegu Piqueta. Tým měl budoucího šampiona a Briatore začal budovat nové zázemí v Cotswoldu.

V roce 1992 jasně dominoval Williams a Schumacher vyhrál ve Spa svoji první Grand Prix. Roku 1993 tým představil novou poloautomatickou převodovku a stále více se zlepšoval. V další sezóně vyhrál Schumacher první dva závody a po tragické smrti Ayrtona Senny v Imole neměl v F1 konkurenci.

Následující sezóna byla zahalena obviněními, která přebila jejich úspěchy. Schumacher dostává stop na dva závody za ignorování černé vlajky v Silverstone a poté je diskvalifikován ve Spa. Nakonec Němec vyhrál titul o jeden jediný bod po sporném vítězství v Adelaide.

S motorem Renault Schumacher vrátil Williamsu vše i s úroky v roce 1995, vyhrát dev?t závod? a udržel jezdeckou korunu i pro další sezónu. Johnny Herbert, který se vrátil do týmu, vyhrál dva závody a spolu s Michaelem vybojovali stáji Benetton zatím jediný Pohár konstruktérů. Schumacher se pak st?hoval do Ferrari a Herbert do týmu Sauber a Benetton s Jeanem Alesim a Gerhardem Bergerem nedokázal vyhrát jediný závod.

Briatore byl velice rozčílený na Alesiho, což pokračovalo v prvním závodě další sezóny v Austrálii a později musel odejít. Přešel k týmu Sauber, a jelikož Berger ukončil kariéru, Benetton vytvořil zcela novou dvojici Giancarlo Fisichella, Alexander Wurz. Briatoreho nahradil David Richards. Nové období se vyvíjelo slibně, když zpočátku zářil Wurz a Fisichella zajel skvěle v Kanadě. Ale nakonec byl rok 99 hotová pohroma. Stejně jako Williams přešli k Supertecu. Ten byl málo výkonný a m?l stále poruchy a Benetton skončil v Poháru konstruktérů až na 6.místě.

Tato bilance se loni moc nezlepšila, přestože se k týmu vrátil Renault a manažer Briatore. Tým skončil čtvrtý za BARem a nejlepším umístěním bylo třetí místo Giancarla Fisichelly v Grand Prix Kanady. Pro tuto sezónu vystřídal Alexe Wurze Angličan Jenson Button, vyp?j?ený od Williamse. Wurz přešel ke stáji McLaren, kde se stal nejlépe placeným testovacím jezdcem.

Právě se stalo

20:47
Basketbalisty USK Praha povede další zahraniční trenér. Řeka Chrise Chugaze vymění na střídačce devátého celku uplynulé ligové sezony teprve pětadvacetiletý chorvatský kouč Dino Repeša, který trenérskou kariéru zahájil již v 19 letech. více...

20:18
Švédský fotbalový brankář Robin Olsen přestoupil z Kodaně do AS Řím. Italský celek si ho vyhlédl jako náhradu za Brazilce Alissona, který se přestupem do Liverpoolu za 65 milionů liber (1,9 miliardy korun) stal nejdražším gólmanem historie.






Najdete na iDNES.cz