Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZEV TÝMUBMW Sauber
ROK ZALOŽENÍ2006
STÁTNěmecko
DOMOVSKÁ STRÁNKAhttp://www.sauber.ch
PRVNÍ VELKÁ CENA1993
PRVNÍ VÍTĚZSTVÍ0
VELKÉ CENY285
VÍTĚZSTVÍ1
BODY503
PRVNÍ MÍSTO NA STARTU1
NEJRYCHLEJŠÍ KOLA2
POHÁRY KONSTRUKTÉRŮ0
TITULY MISTRA SVĚTA0
ŠÉF 1Mario Theissen
ŠÉF 2Willy Rampf
VŮZF1.08
MOTORBMW V8
JEZDCIKubica, Heidfeld

HISTORIE
1993 (Ilmor). Pohár konstruktérů: 7. místo, 12 bodů. Jezdci: K. Wendlinger, J. J.Lehto.
1994
(Mercedes). Pohár konstruktérů: 8. místo, 12 bodů. Jezdci: K.Wendlinger, H-H.Frentzen, J.J.Lehto, A.de Cesaris.
1995
(Ford). Pohár konstruktérů: 7. místo, 18 bodů. Jezdci: H-H.Frentzen, J-C.Boullion, K.Wendlinger.
1996
(Ford). Pohár konstruktérů: 7. místo, 11 bodů. Jezdci: J.Herbert, H-H.Frentzen.
1997
(Petronas). Pohár konstruktérů: 7. místo, 16 bodů. Jezdci: J.Herbert, N.Larini.
1998
(Petronas). Pohár konstruktérů: 6. místo, 10 bodů. Jezdci: J.Herbert, J.Alesi.
1999
(Petronas). Pohár konstruktérů: 8. místo, 5 bodů. Jezdci: A.Alesi, P.Diniz.
2000
(Petronas). Pohár konstruktérů: 8. místo, 6 bodů. Jezdci: P.Diniz, M.Salo.


Tým známý průměrnými výkony, který se snaží proniknout mezi nejlepší, stále čeká na vítězství v Grand Prix. Peter Sauber začal vyrábět svá vlastní auta v roce 1970. Od roku 1985 měly jeho vozy motory Mercedes.

Německá automobilka stále více investovala do zlepšování strojů, až se týmu Sauber podařilo v sezóně 1989 vyhrát 24 hodinový závod v Le Mans a seriál Worlds Sports Car. Logickým důsledkem takového úspěchu byl vstup do Formule 1.

Ačkoli získali finanční a technickou podporu, Mercedes roku 1991 oznámil, že se Saubrem do F1 nepůjde. Neztratili ale jen Mercedes, ale také Harvey Postlethwaite - nový Sauber C12 už navrhoval Tyrrell. Sauber se pak spoléhal na konstruktéra Leo Resse a Steva Nicholse, který měl dříve na starosti vývoj u McLarenu.

První Grand Prix jel Sauber roku 1993 s dvojicí J.J.Lehto a Karl Wendlinger. Při svém debutu v jihoafrické Grand Prix Lehto všechny ohromil, po šestém místě v kvalifikaci dojel na skvělé páté příčce a hned získal pro Sauber body. V Imole byl čtvrtý a pro stejné umístění si dojel Wendlinger v Monze.

V roce 1994 Lehta nahradil mladý Němec Heinz-Harald Frentzen. Ten v kvalifikaci v Brazílii, jeho prvním závodě, zajel skvělý pátý čas a pak skončil pátý v Pacifické Grand Prix.

Po výtečných výsledcích nastává útlum, když Wendlinger havaruje v Monaku. Po velmi ošklivé nehodě ležel dlouho v kómatu, ale naštěstí přežil. Přestože Frentzen dojel třetí v italské Grand Prix, celkově se tým v Poháru konstruktérů zlepšil jen o jedno místo. Skončil sedmý.

Pro rok 1997 Sauber přešel k rok starým motorům Ferrari, které byly přejmenovány na Petronas. To byla velmi dobrá změna. Johnny Herbert dojel třetí na Hungaroringu, čímž pro tým získal první medailové umístění vůbec. Kvůli častým změnám na postu stájové dvojky, byl však rok celkově neúspěšný.

Před sezónou 1998 tým podepsal se zkušeným Jeanem Alesim. Herberta ale stíhalo jedno neštěstí za druhým. Alesi vyjel týmu druhé třetí místo v Belgii a stal se jedním z pilotů, kteří dokázali konkurovat dominantním vozům McLaren. K týmu pak přišel Pedro Diniz a Sauber za sezónu získal pět bodů, což stačilo na celkově osmé místo. Pedro Diniz zůstal u týmu i pro rok 2000, druhým pilotem byl Mika Salo.

Letos pro Sauber jezdí úplně nová dvojice. Od Prostu přišel Nick Heidfeld a své první zkušenosti s Formulí 1 sbírá mladý Fin Kimi Raikkonen.

Právě se stalo

20:47
Basketbalisty USK Praha povede další zahraniční trenér. Řeka Chrise Chugaze vymění na střídačce devátého celku uplynulé ligové sezony teprve pětadvacetiletý chorvatský kouč Dino Repeša, který trenérskou kariéru zahájil již v 19 letech. více...

20:18
Švédský fotbalový brankář Robin Olsen přestoupil z Kodaně do AS Řím. Italský celek si ho vyhlédl jako náhradu za Brazilce Alissona, který se přestupem do Liverpoolu za 65 milionů liber (1,9 miliardy korun) stal nejdražším gólmanem historie.






Najdete na iDNES.cz