Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Tréninky na Velkou cenu USA formule 1 ovládl Hamilton

Lewis Hamilton ovládl páteční tréninky před Velkou cenou USA formule 1 v Austinu. | foto: AP

20 2017
Tréninky na Velkou cenu USA formule 1 ovládl britský pilot Lewis Hamilton z Mercedesu, který si už v neděli může v předstihu zajistit čtvrtý titul mistra světa. Jeho konkurent Sebastian Vettel z Ferrari za ním v obou jízdách zaostal o půl vteřiny.

První trénink se jel na mokré trati a byl zhruba o dvě vteřiny pomalejší než druhý, ve kterém Hamilton zajel čas 1:34,668 a překonal závodní i kvalifikační rekord. Šampion z let 2008, 2014 a 2015 ukázal, proč na okruhu v Austinu vyhrál čtyři z posledních pěti závodů.

Na druhém místě za Hamiltonem, který k zisku titulu potřebuje v neděli získat o 16 bodů víc než Vettel, skončil se ztrátou 397 tisícin sekundy Max Verstappen z Red Bullu. Třetí příčku obsadil ve druhém tréninku Vettel a stejně jako v tom úvodním, v němž byl druhý, zaostal za britským rivalem o půl sekundy.

Na čtvrtém místě dojel druhý jezdec Mercedesu Valtteri Bottas, před Danielem Ricciardem z Red Bullu a Kimim Räikkönenem z Ferrari.

Sedmadvacetiletý nováček Brendon Hartley, který v Toro Rosso nahradil Pierra Gaslyho, obsadil 14. a 17. místo s třívteřinovou ztrátou na Hamiltona. První novozélandský pilot ve formuli 1 od roku 1984 má však už teď jistotu, že v neděli odstartuje z poslední příčky. Kvůli výměně motoru naplánované ještě před jeho příchodem dostal penalizaci 25 míst.

Tréninky na Velkou cenu USA

závod mistrovství světa vozů formule 1 v Austinu

První trénink: 1. Hamilton (Brit./Mercedes) 1:36,335, 2. Vettel (Něm./Ferrari) -0,593, 3. Bottas (Fin./Mercedes) -0,644, 4. Verstappen (Niz./Red Bull) -1,004, 5. Vandoorne (Belg./McLaren) -1,017, 6. Massa (Braz./Williams) -1,235.

Druhý trénink: 1. Hamilton 1:34,668, 2. Verstappen -0,397, 3. Vettel 0,524, 4. Bottas -0,611, 5. Ricciardo (Austr./Red Bull) -0,795, 6. Räikkönen (Fin./Ferrari) -0,846.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze