Miami a Hanoj. F1 touží po dalším rozšiřování. Cílem je 25 závodů

Fernando Alonso s McLarenem při testování před sezonou formule 1 na okruhu v Barceloně. | foto: AP

4 2018
Nová sezona odstartuje až za tři týdny, ale už teď se piloti formule 1 „děsí“ té, která přijde za rok. Ač se totiž vždy shodovali, že maximem je 20 závodů za rok, letos jich pojedou 21 a v sezoně 2019 dost možná 24. A jak se zdá, společnost Liberty Media chce v budoucnosti navýšit počet závodů na 25.

Jen pro srovnání: před 20 lety jich bylo 16, před deseti 18.

Už letos hlásí návrat ze „záhrobí“ Velké ceny Francie a Německa, oproti tomu ta v Malajsii končí. A jak tvrdí server Auto Motor und Sport, už příští rok mají v kalendáři přibýt i úchvatná klání v Miami, Hanoji a Buenos Aires.

Německý Bild sice zprávu korigoval, že jisté je zatím jen Miami, nicméně pokud se na dva další zmíněné závody nedostane za rok, pak v sezoně 2020 už ano. Přípravy jsou daleko.

Na aktuální informace sice jezdci ještě nereagovali, ale už loni třeba Fernando Alonso oznámil, že pokud kalendář F1 nabobtná na 25 víkendů, on skončí.

Fotogalerie

„Začal jsem, když bylo v sezoně 16 závodů. Teď rok co rok pokračujeme v rozšiřování a myslím, že už jsme na hraně. Když si k tomu přidáte testy, přípravu, závazky ke sponzorům, je toho dost. Kvalita mého soukromého života je důležitější, než jestli strávím v F1 o nějakou sezonu navíc.“

Lewis Hamilton, mistr světa, přidal: „S Fernandem souhlasím.“

Je však úsměvným paradoxem, že po těchto kritických slovech se Alonso sám rozhodl, že se v této sezoně kromě seriálu F1 zúčastní i čtyř závodů vytrvalostního mistrovství světa včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

Ať už s Alonsem, či bez něj, F1 se bezesporu rozšiřovat bude - taková je filozofie nových majitelů. Ti chtějí jednak být vidět v tradičních destinacích s velkou fanouškovskou základnou (proto návrat Francie a Německa), zároveň touží dobýt další místa na ekonomicky klíčových trzích - v Asii a Severní a Jižní Americe.

I proto už má velmi reálný obrys městský závod v Miami - trať by měla měřit okolo čtyř kilometrů a z poloviny by vedla po pobřeží. I ve vietnamské Hanoji by se závod jel v ulicích metropole a měl by měřit přes pět kilometrů. V Buenos Aires je pak okruh, na kterém se F1 už v minulosti jezdila. Potřebuje však zrekonstruovat, na což město musí sehnat 100 milionů eur.

To je zatím kámen úrazu. Jenže majitelé F1 mluví ještě o dalším klání v Číně, přejí si návrat Indie...

Týmy sice proti navyšování - podobně jako jezdci - protestují. Mají obavu z navyšování zaměstnanců, ze zvýšení nákladů, jenže šéfové F1 jim zase nabízejí vyšší zisky. Navíc se mluví o zkrácení závodních víkendů.

Zdají se být zbytečné páteční tréninky, program tak má být zhuštěn do soboty a neděle, čímž by se rázem ušetřilo 25 dní. A zároveň i dění pro diváky - zvláště ty televizní - by bylo atraktivnější.

Autor:

Nejčtenější

Slavia se výhrou Plzně znervóznět nenechala, Sparta se trápí dál

Hráči Plzně se radují ze vstřeleného gólu v utkání proti Karviné.

Boj o titul ve fotbalové lize bude na jaře záležitostí Viktorie Plzeň a Slavie. Nebo ne? Obhájce...

Davidová a její svět: univerzita, koně a bublina na pár let jménem biatlon

Markéta Davidová

Přezdívku Makula si sama vymyslela, když ve 3. třídě základní školy podepisovala výkres a zkomolila...

Dlouho očekávaný vyhazov. Mourinho končí v Manchesteru United

José Mourinho, trenér Manchesteru United, s nakvašeným výrazem sleduje zápas...

Po dvou a půl letech končí portugalský kouč José Mourinho u fotbalistů Manchesteru United, vedení...

Rosický v nové roli: Potřebujeme balanc, ale cizinci chodit nepřestanou

Tomáš Rosický (vlevo) sleduje utkání Bohemians se Spartou s otcem a bratrem...

Bude to rok, co Tomáš Rosický uzavřel svou hráčskou kariéru. Čtyři dny před Vánoci svolal tiskovou...

Dva body pro Ledeckou. Ve sjezdu ve Val Gardeně byla devětadvacátá

Ester Ledecká na trati sjezdu ve Val Gardeně.

Výtečná úvodní pasáž, pak výraznější chyba a pár drobnějších k tomu. To byla jízda Ester Ledecké na...

Další z rubriky

Jako Dick Francis. Takové přirovnání autora knih o rally potěšilo

Novela Rally All In byla literárním debutem Petra Poulíka.

Každý rok vydat jednu novelu z prostředí automobilových soutěží. Takový je plán bývalého mistra...

Spolupráce pokračuje. Po titulu mistra světa zůstává Kopecký u Škody

Jan Kopecký na Katalánské rallye.

Letos se stal mistrem světa v kategorii WRC2. A i v příštím roce se bude moci automobilový jezdec...

Stáj Force India se ve formuli 1 přejmenuje na Racing Point

Nicholas Latifi ze stáje Force India při testech v Barceloně

Stáj Force India se v šampionátu vozů formule 1 přejmenuje na Racing Point. Oznámila to Mezinárodní...

Najdete na iDNES.cz