"Jsme rádi, že jsme se spojili s jednou nejvýznamnějších českých firem," řekl při podpisu dvouleté smlouvy s roční opcí šéf českého florbalu Filip Šuman. "Ostatní sporty nám mohou závidět. Věřím, že soutěž bude mít větší úroveň i prestiž," dodal.
"Pro nás partnerství představuje další příležitost jak pomáhat a dát našemu okolí něco navíc," řekl při podpisu kontraktu Zdeněk Románek, marketingový náměstek České pojišťovny. Logo nového sponzora od nadcházející sezony ponesou na dresech i týmy florbalové reprezentace.
Florbal 2011-2012Nejdůležitější domácí akce Pohár České pojišťovny, termín a místo ještě budou určeny |
11. ročník pohárové soutěže začne regionálními turnaji o tomto víkendu, finálová kola jsou na programu na podzim. Nejlepší týmy si rozdělí prize money ve výši čtvrt milionu korun.
"Přesné rozdělení ještě doladíme. Ale chceme, aby si na peníze sáhl také nejlepší neextraligový tým," pokračoval Šuman. Do soutěže letos zasáhne 122 mužských a 46 ženských týmů. Zatímco v posledních letech se finálové boje uskutečnily především z propagačních důvodů mimo florbalové bašty, teď se to možná změní. "Možná zvolíme větší města a větší arény," uvažoval Šuman.
Loňské tituly obhajují pražské týmy Tatran Střešovice a Herbadent SJM Praha. "Pro nás je důležité hlavně vítězit a obhájit jak titul z poháru, tak z extraligy. Pokud k tomu přibude ještě odměna, je to bonus," prohlásil kapitán Tatranu Milan Fridrich, jehož celek čeká v říjnu Pohár mistrů v Mladé Boleslavi.
Zajímavostí je, že extraliga žádnými cílovými prémiemi nedisponuje. "Ale prestiž soutěží nelze poměřovat financemi. Pro 99 procent florbalistů je pořád na prvním místě motivace sportovní. Neplánujeme zavést prize money v extralize," řekl Šuman.
Spolupráce s novým partnerem přinese ale podporu celému českému florbalu, takže i mládeži. "Suma je sedmimístná, přesnou cifru jsme se ale rozhodli zatím nezveřejnit," uvedl Šuman.