Michael Schumacher, který bojuje o rekordní šestý titul musel před sebe devět kol před cílem pustit pozdějšího vítěze Fernanda Alonsa. Sám situaci tak tragicky nevidí. "Zrovna skvělý závod to pro mě nebyl," komentoval mistr světa tradičně neurčitým stylem. "Většinu času jsem strávil za pomalejším autem a proto jsem nemohl jet na plný plyn. Pak jsme měli problémy při druhé zastávce, protože mi došel benzin. Prostě se pár věcí neodehrálo podle našich představ. To je celé."
Přitom loni Ferrari závodu v Maďarsku jasně dominovalo. Vyhrál Rubens Barrichello v zádech už s jistým mistrem světa Schumacherem. Definitivně si pojistili zisk čtvrtého Poháru konstruktérů v řadě.
Tentokrát Barrichellovi nevydrželo zavěšení levého zadního kola a Schumacher startoval z nejhorší pozice na roštu za posledních pět let. Mistr světa nevyhrál od červnové Velké ceny Kanady.
"Podle mě je problémem Ferrari, že se nepovedlo hned několik věcí najednou," pokračoval Lauda. "Samozřejmě, pneumatiky jim zrovna nepomáhají. Ale je toho víc, několik drobných detailů, které způsobují, že jim to nefunguje tak, jako v minulých letech."
Kromě techniky se Rakušanovi nelíbí ani jízda Michaela Schumachera. "Michaelova výkonnost mi dělá trochu starosti. Vždy byl o tři, pět desetin rychlejší než Barrichello, nyní na něj už pár závodů ztrácí. Dělá chyby, často i v kvalifikaci, což je pro mě překvapením."
Lauda si myslí, že problémem Ferrari je právě to, že vyhrávali všude, kam přijeli. "Vyhráli příliš moc velkých cen. Když jste dlouho nejlepší, tak zvolníte. To je normální."
"A Michael? Ten pod tlakem jezdí špatně. Moc se snaží... V posledních čtyřech, pěti závodech hodně chtěl a výsledkem je ztráta výkonnosti."
Smutek v týmu Ferrari: Schumacher skončil osmý, Barrichello nedojel vůbec |