Do kasy, z níž Ecclestone stáje vyplácí, plynou poplatky od majitelů okruhů, příjmy z prodeje vysílacích práv a od sponzorů. Z této sumy se pak 65 procent přerozdělí mezi týmy. Jen polovina milionových odměn je ale svázána přímo s výkony na trati, silné a tradiční stáje mají vyjednané speciální bonusy za účast.
Z toho profituje především Ferrari, které jen za start v seriálu inkasuje 97 milionů dolarů. Podobnou klauzuli uzavřel Ecclestone i s Red Bullem (bonus 74 milionů), Mercedesem a McLarenem (oba 34 milionů) a s týmem Williams (10 milionů). Ostatní stáje dostanou odměny jen na základě výsledků v sezoně a umístění v Poháru konstruktérů.
Mercedes, v jehož barvách opanovali šampion Lewis Hamilton a stříbrný Nico Rosberg 16 z 19 závodů a jedenáctkrát slavili double, se musí při rozdělování odměn za roku 2014 spokojit až se třetím místem. Více inkasovala i stáj Red Bull, která dostala celkem 156 milionů dolarů. Za nejsilnější trojicí následuje s velkým odstupem McLaren s 98 miliony dolarů.
Přehled vyplacených odměn za rok 2014 v milionech dolarů(v závorce umístění v Poháru konstruktérů) Žebříček, který přinesl magazín Autosport: 1. Ferrari (4) 164, 2. Red Bull (2) 156, 3. Mercedes (1) 126, 4. McLaren (5) 98, 5. Williams (3) 83, 6. Force India (6) 60, 7. Toro Rosso (7) 54, 8. Lotus (8) 51, 9. Marussia (9) 48, 10. Sauber (10) 44. |