Čtyřnásobný mistr světa Vettel se v cíli Velké ceny Kanady jako správný týmový hráč postavil za vedení Ferrari a nespekuloval, zda-li ho strategie dvou zastávek stála vítězství, či nikoliv. Uzavřel diskuzi tím, že Hamilton byl prostě rychlejší. Poté si však vzal slovo šéf týmu z Maranella Maurizio Arrivabene.
„Degradaci pneumatik jsme přecenili,“ potvrdil manažer. „Z toho důvodu jsme povolali naše jezdce do boxů a nebylo to správné rozhodnutí. Nemá cenu to jakkoliv dál rozvádět, dnes jsme chybovali.“
Jinými slovy, když ve dvanáctém kole při jízdě za virtuálním safety car zatočili Vettel a Räikkönen do boxů, propočty Ferrari vycházely tak, že strategie jediné zastávky není reálná. Nízké teploty těsně nad 10°C, které však ten den v Montrealu panovaly, spolu se stále trvanlivějšími pneumatikami od Pirelli, však dovolily Hamiltonovi měnit obutí pouze jednou. Nebylo to však samozřejmé, což potvrzuje i fakt, že Rosberg, Ricciardo ani Verstappen podobnou strategii až do cíle závodu dotáhnout nedokázali.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Kvůli delší trvanlivosti měkkých pneumatik nemohl Vettel ani využít nového obutí tak, jak předpokládal. Ačkoliv měl o dost mladší pneumatiky, Lewise Hamiltona stahoval jen minimálně. Na předjíždění potom nemohl myslet v žádném případě.
„Lewis dokázal zůstat na trati, což jsme nepředpokládali, ale hlavní problém byl v tom, že byl jednoduše moc rychlý. Spekulovat teď o tom, co by bylo, kdybych nejel dvakrát do boxů, je hloupost. Jet na jednu zastávku bylo určitě trochu víc riskantní a nemuselo to vyjít,“ doplnil aktuálně třetí jezdec mistrovství světa.