K odstavení KERS na blíže neurčenou dobu vedly tým Ferrari především problémy se spolehlivostí, které trápily oba monoposty v prvních dvou Velkých cenách. K dostižení náskoku konkurence bude třeba především zlepšit aerodynamiku.
"Přivezli jsme drobné změny na autě, které nás tochu zrychlily. Na druhou stranu jsme přišli o vše, co přinášelo KERS, které bude příští rok stejně povinné. V podstatě se jedná o krok zpět," nebral si servítky brazilský vicemistr světa.
V pátečních trénincích se ani jednomu jezdci stáje z Maranella nepodařilo dostat do první desítky. "Dnes to nebyl nejlepší den," hodnotil Massa. "Naše šance nejsou velké, ale jsem profesionál a pokusím se v sobotu a v neděli urvat co nejlepší výsledek."
Cílem k úspěchu by podle Massy měla být změna myšlení celého týmu. Jezdci, inženýři i mechanici by si měli uvědomit, že už nepatří mezi favority. To může být zásadní v sobotní kvalifikaci.
"Loni to bylo tak, že jsme snadno šli do druhé části kvalifikace a ani k postupu do třetí jsme se moc nenadřeli, ale to je pryč," vysvětloval Massa. "V Austrálii a hlavně Malajsii jsme na tento přístup doplatili. Musíme makat naplno a využívat od začátku kvalifikace všechny možnosti a všechny dostupné sady pneumatik, abychom mohli bojovat o postup mezi nejlepší."
"Všichni si musíme uvědomit, že letošní auto je zcela jiný stroj, než bylo to loňské," vyzval stáj Ferrari Massa.
V závodě budou podle něj rozhodovat pneumatiky. "Měkká směs je dobrá tak deset kol, ale poté zcela ztratí přilnavost a je na nic. Tvrdé gumy se pomalu zahřívají a překvapivě brzo rovněž odcházejí. Závod bude hodně složitý."
Výsledky volných tréninků najdete ZDE