Přitom víkend začal pro značku z Ingolstadtu tak dobře: Timo Scheider postavil svou Abt-Audi na pole position, a chtěl si jet o vítězství. "Půjde o to, přežít prvních pár kol, vybudovat si jistý náskok a pak se uvidí," těšil se Scheider na závod, který mu ovšem zhatila poněkud nepovedená taktika brzkého stopu.
Na DTM a relativně dobře zaplněné tribuny Hockenheimringu se po promočené sobotě smálo v neděli slunce. Pro jezdce a týmy to ovšem znamenalo problém: ani při testech nebylo teplo a za takových "letních podmínek" letos vyrazili poprvé.
35letý Němec Scheider vyrazil po zhasnutí startovních světel dobře. První kolo skutečně přežil a přivezl si zněj půlvteřinový náskok na Augusta Farfuse (RBM-BMW), Roba Wickense (HWA-Mercedes) Bruna Spenglera (Schnitzer-BMW) a senzačního osmnáctiletého debutanta Pascala Wehrleina (Muecke-Mercedes).
Scheider s Farfusem se poté dokázali odpoutat od pronásledovatelů, ale hned, když směl Brazilec ve čtvrtém kole poprvé použít zaklapnutí spoileru (DRS), posunul se jeho modrý bavorák před černou audinu Scheidera do vedení.
Následující neutralizace kvůli ohni na voze Adriana Tambaye ovšem pořadí na trati řádně promíchala. Špička totiž ihned absolvoval první povinnou výměnu pneumatik a vedení převzal až do 24. kola mladý Wehrlein na mercedesu týmu Mücke. Za ním se držel další debutant, týmový kolega Daniel Juncadella.
Oba junioři mercedesu poprvé přezuli až těsně po poločasu závodu a skutečné pořadí poté znělo Paffett, Vietoris, Werner, Wehrlen a Merhi. Pozor si ovšem všichni museli dát na Farfuse, který měl v tu dobu již přezuto dvakrát, a před sebou proto až do cíle volnou jízdu bez zastávky. Tato taktika BMW se měla vyplatit. Brazilec byl schopen sázet na trať nejrychlejší časy, a když museli i ostatní pro třetí sadu pneumatik, ocitl se s uklidňujícím náskokem znovu zcela vepředu!
Devětadvacetiletý jezdec z Curitiby slavil své druhé vítězství v DTM před značkovým kolegou Dirkem Wernerem, který zvolil zcela odlišnou taktiku a měnil naposledy teprve pět kol před cílem. Jako třetí dojel bývalý pilot GP2 Christian Vietoris (HWA-Mercedes) před Garym Paffettem a úřadujícím mistrem Spenglerem. Audi mělo smůlu a zklamaný Timo Scheider dokázal zachránit jen šesté místo před útočícím Joeyem Handem.
A jak se dařilo nové hvězdě DTM, bývalému jezdci F1, Timo Glockovi? Pilot týmu MTEK-BMW brzy poznal, že se bude muset hodně namáhat, aby v DTM nepohořel podobně jako Ralf Schumacher nebo David Coulthard: "Jezdím zde proti chlapcům, kteří s těmito vozy mají o mnoho let více zkušeností. Mým snem je dostat se během roku mezi prvních pět."
Po slabé kvalifikaci, ve které skončil jen patnáctý, si v závodě vedl poněkud lépe a mohl se možná dostat mezi prvních deset. Špatně upevněné kolo ovšem ukončilo jeho první jízdu v DTM. O lepší výsledek se může pokusit za dva týdny v anglickém Brands Hatch.
1. | Augusto Farfus | (Braz.) | RBM BMW | 1h10m11.583s |
---|---|---|---|---|
2. | Dirk Werner | (Něm.) | Schnitzer BMW | + 3.692s |
3. | Christian Vietoris | (Něm.) | HWA Mercedes | + 9.675s |
4. | Gary Paffett | (Brit.) | HWA Mercedes | + 12.613s |
5. | Bruno Spengler | (Kan.) | Schnitzer BMW | + 13.212s |
6. | Timo Scheider | (Něm.) | Abt Audi | + 13.753s |
7. | Joey Hand | (USA) | RBM BMW | + 14.100s |
8. | Mike Rockenfeller | (Něm.) | Phoenix Audi | + 14.477s |
9. | Marco Wittmann | (Něm.) | MTEK BMW | + 17.894s |
10. | Roberto Merhi | (Šp.) | HWA Mercedes | + 19.537s |