Narodil se 17. dubna 1989 v zemi, kde mají zimní sporty jasnou prioritu, a kde jsou automobilové závody na okruzích zakázané. To nejsou právě ideální předpoklady pro kariéru závodníka. Fabio Leimer ale brzy poznal, že chce právě to. Bylo mu sedm, když začal závodit v motokárách, kde pět sezon dokazoval sponzorům, že by bylo vhodné investovat do jeho další kariéry.
Leimerova cesta juniorskými třídami monopostů se odehrávala paralelně s postupem jediného českého vítěze GP2, Josefa Krále: učednickou sezonu 2006 absolvoval Fabio ve formuli BMW a pak dále piloval talent v evropském a italském šampionátu formule Renault. S Králem se znovu střetl roku 2008 ve formuli Masters. Leimer tam hned ve svém prvním roce získal titul vicemistra a o sezonu později byl korunován šampionem.
Jeho věrnému sponzorovi Bautro (výrobce stavebních systémů) to stačilo, aby tehdy dvacetiletému Fabiovi zaplatil postup do GP2. Roku 2010 Fabio nastoupil za portugalskou stáj Ocean. Vyhrál sice úvodní sprint v Barceloně, po zbytek sezony ale již nebodoval. Jako Král, který v GP2 zrovna rovněž debutoval, ve své první sezoně právě neoslnil. Čtrnáctá pozice celkově a pouze čtyři umístění na bodovaných místech s vozem týmu Rapax nesvědčila ani příštího roku o výrazném talentu jezdce z Rothristu – i když znovu ovládl sprint v Montmeló.
Fabio a Bautro se ale nenechali odradit a roku 2012 investovali další dva miliony franků do přestupu ke špičkovému španělskému týmu Racing Engineering. Zde se Leimer konečně dokázal čas od času (stejně tak, jako Král) výrazněji prosadit. Šestkrát dojel mezi prvními třemi a v celkovém pořadí GP2 skončil sedmý.
Jako jeden z nejzkušenějších jezdců pole nastoupil i letos v GP2. Spoléhal při tom na druhý rok osvědčené spolupráce s týmem Prince de Bourbona a patřil od prvních metrů sezony k nejužšímu kruhu favoritů. Své výsadní postavení podtrhl dvěma triumfy v prvních podnicích v Malajsii a Bahrainu.
Po slabších výkonech ve Španělsku, Monaku a Anglii začal v létě znovu pilně bodovat a po třetím vítězství sezony v Monze, kde v krásném souboji na trati porazil svého velkého soupeře Sama Birda, byl znovu favoritem číslo jedna. Díky pátému a třetímu místu v Singapuru cestoval k finále do Abú Zabí se sedmibodovým náskokem. Již v sobotním hlavním závodě chladně využil nervozity Birda a čtvrtou pozicí v cíli si předčasně zajistil titul mistra.
Sladké okamžiky oslav ale pominou a brzo začne krušný Leimerův rok 2014. Vyhlídky se bohužel spíše podobají osudu jeho předchůdce Davida Valsecchiho: Leimerovy kontakty k týmům F1 nejsou právě nejlepší. Jeho největší nadějí je spolupráce s krajany od týmu Sauber. Ti ovšem potřebují příspěvek v dvojmístné milionové výši, na který bude asi i Bautro krátký. Fabia proto roku 2014 s největší pravděpodobností uvidíme v DTM.