Na kraťoučký okruh na jihovýchodu Francie přicestoval Bianchi startující za francouzský tým ART s jasným cílem: stát se mistrem před vlastním publikem, ještě před velkým finále na Hockenheimringu.
Jeho jediný zbývající soupeř, Němec Chrisitan Vietoris z berlínského týmu Mücke, měl již jen teoretické šance a po kvalifikaci bylo pravděpodobné, že budeme slavit nástupce Nico Hülkenberga již po sobotním hlavním závodě: Bianchi si připsal bodík za další pole-position, zatímco zdrženlivý Vietoris zajel pouze sedmý čas.
Při startu to ovšem byl Bianchi, kdo vyrazil příliš zdrženlivě a po první zatáčce se zařadil jen jako druhý za krajana Vernaye (tým Signature). Jules ale brzy ukázal svou demoralizující extratřídu: využil hned první příležitosti, vrátit se zpět na špičku a předjel soupeře v první zatáčce začátkem druhého kola.
Pořadím ale měla zamíchat událost ve středu pole: Renger van der Zande havaroval o kolo později a závod byl neutralizován. Pozdější re-start vůbec nevyšel a jeho chaotický průběh rozhodl o závodě. "Vodící auto bylo příliš pomalé. Nemohl jsem před rovinkou nabrat rychlost a Vieroris mne lehce předjel," komentoval situaci Bianchi. Vedoucí pilot byl na rovince tak pomalý, že blokoval jezdce za sebou čehož využil Vietoris, který nabral dost rychlosti a předjel před zatáčkou tři soupeře najednou!
Bianchi se ocitl až na třetím místě za Vernayem, ten byl ovšem za předčasné předjetí vedoucího pilota potrestán průjezdem boxy. Od té doby bylo de facto po závodění. Na primitivní a kraťoučké trati v Dijonu musí moderní vozy F3 projíždět táhlé rychlé zatáčky v patřičném odstupu, což vylučuje každou naději na předjetí. Po 22 kolech se tedy prevděpodobný vicemistr Vietoris konečně dokázal prosadit v sobotu a Bianchi na druhém místě si musel na šampaňské mistra ještě počkat. Za třetím Finem Mikou Makim dojel stále se lepšící Ital Andrea Caldarelli a šťastnou osmou pozici, která zaručuje nedělní pole-position získal Brit Alexander Sims.
Do nedělního kratšího závodu šel Bianchi s vědomím, že mu stačí získat o bod více, než Vietoris, aby mohl "akci zisk titulu F3" odepsat jako vyřízenou.
Hned po startu se o vedení začali prát Sims s Birdem a i za nimi se několik pilotů strkalo o ideální stopu první zatáčky. Fin Mika Mäki byl při tom vytlačen z dráhy, při pokusu dostat se zpět se jeho vůz postavil napříč a byl torpédován několika soupeři. Kolize usekla vozu nos a zraněný Mäki se vypotácel z kokpitu, načež se zhroutil do štěrku. Kolem trati zůstaly rozbité vozy Mäkiho, Wittmana, Vernaye, Colettho, Dillmana a Rosenzweiga. Závod musel být přerušen.
Po úklidu dráhy a odvozu Mäkiho (naražená pánev) se startovalo za vodícím vozem v pořadí Sims, Bird, Bianchi, Merhi a Vietoris. Jules Bianchi ale nechtěl slavit titul ze třetí pozice, chtěl se předvést jako vítěz a to se mu zase jednou s neuvěřitelnou lehkostí podařilo.
Šest kol před cílem byl před oběma Brity a mohl se těšit nejen z vítězství ale i z více než zaslouženého titulu: "Jsem šťasten, jaký to fantastický den. Děkuji všem, co mi pomohli a příští rok se budu snažit o podobné výsledky!"
To je varování směrem k establishmentu GP2. Nový mistr formule 3 bude pro ně velká hrozba.
Dijon-Prenois – výsledkysobota: neděle: Celkový stav evropského šampionátu formule 3: |