Tentokrát mu přálo slunečné počasí a jednotlivé etapy třídenní rallye pohořím Tauern navštívilo kolem 100.000 diváků. „Ennstal Classic“ se proto beze všeho dá (po ztrátě GP na A1-Ringu) označit za největší motoristický podnik Rakouska.
Soutěž končila 31. července tradičně v Gröbmingu. Toto malebném městečko nedaleko Schladmingu je kvůli závodu kompletně uzavřeno a promění se na jeden den v jakési štýrské Monte Carlo. Organizátorovi celé rallye, známému novináři Helmutovi Zwicklovi se opět (diky jeho již přes 40 let trvajícím konekcím ve světě formule 1) podařilo přilákat do kokpitů exotických vozů jména světového zvuku.
Špalíry nadšených diváků si při „Grand Prix von Gröbming“ razil cestu například dvojnásobný mistr světa formule 1 a vítěz Indy 500, Emerson Fittipaldi. Brazilec startoval na voze Alfa Romeo P3, se kterým slavil ohromné úspěchy legendární Tazio Nuvolari. Fittipaldi při tom nezapoměl na klasické odění "ďábla z Mantovy" a nastoupil ve žlutém tričku a kožené kukle.
Na Mercedesech 300SLR se předvedli Sir Stirling Moss s jeho chotí, Lady Suzie, druhý stříbrný šíp pilotoval mistr světa F1 a motocyklů, John Surtees.
Ani domácí superhvězdy nesměly chybět: dřívější pilot Ferrari a sportovní ředitel BMW, Gerhard Berger si do Gröbmingu „odskočil“ na svém monsterbike z tyrolského Wörglu, aby usedl do mohutného prototypu Porsche 908/2 z roku 1969. Stále ještě aktivní Dieter Quester krotil v úzkých uličkách silný McLaren-BMW GTR a aktuální rakouský pilot formule 1, Christian Klien usedl za volant – jak jinak - tmavozeleného Jaguaru D-Type.
Celý podnik roku 2004 jistě bořil své vlastní rekordy. Zájem diváků, výrobců, sponzorů, médií a prominentních účastníků nabývá téměř nezvladatelných dimenzí. Velkou hvězdou vlastní třídenní soutěže byl britský herec a komik Rowan Atkinson, který si svou účast jistě představoval poněkud jinak.
Z plánovaného poklidného výletu do Štýrska totiž nebylo nic: „Mr. Bean“ byl neustále obklopen desítkami reportérů a fandů a ruch kolem Angličana byl několikrát tak nepřehledný, že jeho Jaguar Mark VII nemohl ani projet časovými kontrolami.
Mimo "Mr. Beana" si vyjeli i sportovní legendy, jako Franz Klammer, Thomas Muster, Rauno Aaltonen, Mike Thackwell, Jochen Mass, Toni Sailer a další prominentní představitelé ze světa kultury, průmyslu a politiky.
„Ennstal Classic“ opět jednou splnila své poslání: majitelé krásných starých automobilů (jejichž hodnotu odhadla pojišťovna podniku na 50 miliónů Euro) „provětrali“ své skvosty, starší diváci se na okamžik mohli vrátit do dob svého mládí a ti mladší si směli „sáhnout na dějiny“. Nápad Helmuta Zwickla by však mohl být v příštích letech zahuben svou rostoucí popularitou.
Rok od roku se z tohoto „tipu insiderů“ více a více stává masová záležitost. Podnik, který před několika lety vznikl coby veselá projížďka krajem, při které si každý ze známých pilotů udělal čas na své příznivce, pochopitelně stále silněji podléhá kontrole pořadatelů. Získat podpis zúčastněných idolů by se pro fandu během mála let mohlo stát stejně tak těžké, jako při návštěvě opravdové Grand Prix...
Ennstal Classic |
Ennstal Classic |
Ennstal Classic |
Ennstal Classic |
Ennstal Classic |
Ennstal Classic |